• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» №10(17) | 20.11.2018 р.

Сімнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» №10(17) | 20.11.2018 р.

Це – вже сімнадцятий (і десятий у 2018 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минув місяць і нам є про що розповісти.

Цього разу ми:

  • визначимося, яку фінзвітність мають складати неприбуткові організації;
  • дізнаємося, коли ДФС може виключити «неприбутківців» з Реєстру;
  • проінформуємо, що чекатиме неприбуткову організацію у разі зміни свого статуту та неповідомлення про це ДФС;
  • з’ясуємо, хто з «неприбутківців» може подати реєстраційну заяву до ДФС в електронній формі;
  • наведемо роз’яснення щодо відображення амортизації ОЗ у звіті про використання доходів.

Гарного вам читання!

***

 

Яку фінзвітність мають складати неприбуткові організації?
Запорізькі податківці навели два алгоритми складання фінзвітності неприбутковими організаціями, залежно від того відносяться вони до мікропідприємств, малих підприємств чи ні.

Так, неприбутковими організаціями, які не підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ, разом зі Звітом про використання доходів подається:

  • Баланс,
  • Звіт про фінансові результати,
  • Звіт про рух грошових коштів,
  • Звіт про власний капітал,
  • Примітки до річних звітів.

А от неприбуткові організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва, Спрощений фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати.

 

Коли ДФС має право виключити «неприбутківців» з Реєстру?
Знову ж запорізькі податківці навели перелік підстав для виключення неприбуткової організації з Реєстру. Ними є:

  1. використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених пп. 133.4.2 ПКУ;

  2. розподіл доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

  3. невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п. 133.4 ПКУ;

  4. затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації;

  5. за ініціативою неприбуткової організації.

Рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру надсилається такій організації протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення.

 

«Неприбутківець» змінив свій статут, але не повідомив ДФС: наслідки
Тернопільські податківці зауважили, що неприбуткова організація після внесення змін до установчих документів має проінформувати про це протягом 30 к. д:

  • з дня державної реєстрації таких змін;

  • з моменту виникнення обставин, пов’язаних зі змінами в її установчих документах, у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється.

Для цього слід подати реєстраційну заяву.

Якщо неприбуткова організація не подасть заяву протягом встановленого строку, до неї буде застосовано штраф у розмірі 510 грн.

 

Хто з «неприбутківців» може подати реєстраційну заяву до ДФС в електронній формі?
Податківці у підкатегорії 102.04 ресурсу «ЗІР» навели норми п. 6 Порядку №440. За нею реєстраційна заява може бути подана (надіслана) неприбутковою організацією засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб. Але це можливо, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону №755. Про це ми розповідали тут.

 

Як відображати «неприбутківцям» амортизацію ОЗ у Звіті про використання доходів?
Нагадаємо, що порядку заповнення Звіту про використання доходів не затверджено. Тому дніпропетровські податківці у своїй консультації вказували, що дані, наведені у Звіті, ґрунтуються на даних бухобліку та фінансової звітності.

Отже, всі суми доходів та витрат (у т. ч. суми нарахованої амортизації основних засобів), сформовані за правилами бухобліку мають бути відображені у Звіті.

Оскільки у Звіті про використання доходів окремого рядка для амортизації не визначено, то суми нарахованої амортизації основних засобів відображаються у рядках 1.11 «Інші доходи» та 2.6 «Інші видатки (витрати)» Звіту.

Неприбуткові підсумки-2018: облік, податки, звітність

 

Неприбуткові підсумки-2018: облік, податки, звітність
Приєднуйтесь до семінару вже 3 грудня або долучайтесь до online-трансляції. Тетяна Мойсеєнко та Тимур Алієв розкажуть як правильно вести облік доходів і витрат за їх видами, про ПДВ-зобов’язання, РРО-обов’язковість, касові операції та ЄСВ-звітність за новими правилами.

Всі учасники отримають відеозапис семінару, роздатковий матеріал, а також сертифікат учасника.

До 21 листопада діють акційні ціни.

Детальніше >>>

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

 

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»