• Посилання скопійовано

Рада попередньо підтримала посилення контролю за обігом нелегального пального

24 квітня ВРУ підтримала за основу законопроєкт №10215 зі змінами до ПКУ з метою детінізації ринку нафтопродуктів (контролю за обігом нафти, газового конденсату та розчинників)

Рада попередньо підтримала посилення контролю за обігом нелегального пального

24 квітня 2024 року ВРУ підтримала за основу законопроєкт №10215  "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо запровадження системи контролю за обігом нафти, газового конденсату та розчинників".

"Дуже важливий законопроєкт, який став результатом більше ніж піврічної роботи ТСК, Комітету, податкової, Мінфіну та бізнес-асоціацій",зазначив один з його авторів Я. Железняк.

Нагадаємо, що мета законопроєкту - боротьба з незаконним обігом пального та з чорним неякісним пальним.

З огляду на це, документом пропонувалося внести зміни до ПКУ щодо віднесення до підакцизної групи товарів нафти та газового конденсату з нульовою ставкою акцизного податку, а також розчинників за кодом 3814 00 90 19 згідно з УКТ ЗЕД зі ставкою 245,50 євро за 1000 л та із можливістю застосування податкових векселів.

Крім того, планується удосконалення системи відстеження руху пального.

Як зазначено у пояснювальній записці, в Україні на сьогодні дуже поширена практика переробки газового конденсату сирого на прямогонний бензин, який надалі використовується як основний компонент для приготування бензинів, які не відповідають вимогам чинного технічного регламенту. Як сировину використовують газовий конденсат та конденсат газовий легких вуглеводнів (код товару згідно з УКТЗЕД 2709001000) і його субститути (зокрема сира нафта), яким присвоєно код товару згідно з УКТЗЕД 2709009000, а також використовуються похідні продукти (розчинники), яким присвоєно код товарів згідно з УКТЗЕД 3814009019.

Загальний обсяг ринку газового конденсату в Україні становить приблизно 70 тис. тон на місяць. Цього обсягу достатньо для виготовлення приблизно 60 тис. тон неякісних бензинів, та приблизно 10 тис. тон дизельного пального, яке також не відповідає вимогам технічного регламенту.

Як правило, таке "некондиційне" пальне вводиться в обіг не як моторне паливо, а як різноманітні розчинники або суміші вуглеводнів. Серед суб’єктів, які переробляють газовий конденсат, також поширена практика вчинення фіктивних правочинів. Нерідко ця сировина переробляється на "неякісний" бензин, який надалі продається "за готівку", а товарні залишки ніби продаються підприємствам реального сектору економіки, які звітують про використання газового конденсату як пального для різноманітних котлів та печей. З цих обсягів не сплачується акцизний податок та ПДВ.

Для підвищення октанового числа прямогонного бензину використовують як кисневмісні високооктанові компоненти метанол, біоетанол та інші розчинники.

Власне, такому широкому використанню газового конденсату та нафти під час різноманітних оборудок сприяє те, що їх вироблення, переміщення та реалізація майже не контролюється. Що й планують виправити цим законопроєктом.

У разі прийняття в цілому Закон набере чинності з першого дня місяця, наступного за місяцем його опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»