"Поступово і виважено ми продовжуємо впроваджувати нові та вдосконалювати наявні електронні сервіси", - пише Голова ДФС Роман Насіров у своєму блозі на LB.ua.
У 2015 році вдалося:
• спростити процес укладання Договору про визнання електронних документів, Договорів лише за основним місцем обліку в електронному вигляді та надає право подавати податкові документи до будь-якого органу ДФС.
• запровадити новий електронний сервіс «Управління ЕЦП», для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів, а також на тимчасове виконання обов`язків керівників чи бухгалтерів.
• скоротити з 2-х днів до 2-х годин взяття на облік платників податків в органах ДФС та з 1-го дня до 1-єї години взяття на облік рахунків платників податків відкритих у фінансових установах;
• впровадити низку електронних сервісів, які дають можливість отримати інформацію з системи електронного адміністрування ПДВ. Мова йде і про запит/витяг щодо суми; отримання реквізитів електронного рахунку та залишку коштів на такому рахунку.
За словами Р. Насірова, на сьогодні з початку 2016 року на запити платників сформовано та надіслано 6 млн. витягів, тоді як за аналогічний період минулого року їх було усього 500 тис.
"Мова цифр не є голослівною, тому з упевненістю можна сказати, що ми на правильному шляху".
Електроні сервіси надають можливість платникам економити свій час, отримувати необхідну інформацію, не відвідуючи органи ДФС.
Це може бути інформація про:
- зареєстровані/скасовані РРО та КОРО;
- відомості про доходи з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків в електронному вигляді;
- перевірка за номерами банківських рахунків інформації про перебування волонтера у Реєстрі волонтерів АТО, що мінімізує випадки шахрайства під час здійснення благодійних заходів, тощо.
"Не зупиняючись на досягнутому, у лютому ми поставили собі за мету модернізувати «Електронний кабінет платника» (ЕКП)", - пише Голова ДФС.
Вперше в режимі он-лайн через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (далі – ЕКП):
- запроваджено оприлюднення інформації з реєстрів ДФС:
- дані про взяття на облік платників;
- дані реєстру платників ПДВ;
- дані реєстру страхувальників;
- дані реєстру платників єдиного податку;
- інформація про РРО;
- інформація про книги ОРО;
- дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
- реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами;
- впроваджено електронне листування з органами ДФС;
- надано доступ до особистої інформації (індивідуальний календар, реєстраційні та облікові дані, дані щодо розрахунків з бюджетом, перелік отриманих документів та поданої звітності платника податків);
- забезпечено можливість користування сервісами:
- системи електронного адміністрування ПДВ (перегляд реєстру операцій та реєстру трансакцій). Докладніше >>
- системи електронного адміністрування реалізації пального (перегляд реєстру операцій обсягів пального та реєстру сум акцизного податку);
Є можливість сплатити податки, збори, платежі, єдиний внесок (для фізичних осіб).
Можна отримати відомості про отримані доходи (див. тут) та утримані податки з ДРФО, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб. Більше про це >>
Подати декларацію платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця в електронному вигляді. Докладніше >>
Також платник має можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатись іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.
В рамках компаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки з ДРФО, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб. Подати декларацію платника єдиного податку – фізичної особи - підприємця в електронному вигляді.
Трішки статистики. "Приємно також, що українці не проігнорували наші нововведення, а навпаки активно користуються ЕКП. Станом на 26 травня кількість зареєстрованих користувачів складає 403 тис. осіб, а переглянутих сторінок більше 2,2 млн."
Варто також виокремити роботу ДФС в контексті впровадження електронного адміністрування реалізації пального. Зокрема, створено Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому вже зареєструвалося 3,6 тис. платників, Єдиний реєстр акцизних накладних (ЄРАН) та систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП).
"Впровадження нових та вдосконалення наявних електронних сервісів, створення комфортних умов для платників є одним з пріоритетних напрямів роботи у розвитку партнерських стосунків між органами ДФС та платниками", - Р. Насіров.