• Посилання скопійовано

Змінено порядок держреєстрації речових прав на нерухомість: що нового?

Зокрема, завдяки постанові КМУ змінено структуру та склад відомостей Державного реєстру прав, удосконалено його функціонал з метою спрощення пошуку та проведення дій в автоматичному режимі

Змінено порядок держреєстрації речових прав на нерухомість: що нового?

Протягом 2022 року Верховною Радою України прийнято низку законодавчих актів, положення яких містять докорінні зміни в системі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Це, зокрема, закони України «Про гарантування речових прав на об'єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому», «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству», «Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель».

«Усі прийняті зміни вимагають відображення у підзаконних нормативно-правових актах у сфері державної реєстрації нерухомості. Саме тому, з метою практичної реалізації цих законів, Урядом було прийнято розроблену Міністерством юстиції постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах державної реєстрації», – повідомив заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

Прийнятою постановою вносяться зміни до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Порядку доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Зміни, серед іншого, передбачають:

  • процедурні питання державної реєстрації спеціального майнового права та інших речових прав, похідних від права власності;
  • проведення державної реєстрації прав в автоматичному режимі програмними засобами ведення Державного реєстру прав;
  • інформаційну взаємодію Державного реєстру прав, Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
  • зміни до структури та складу відомостей Державного реєстру прав, удосконалення його функціоналу з метою спрощення пошуку та проведення дій в автоматичному режимі;
  • звільнення державних реєстраторів юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від плати за отримання витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
  • удосконалення способів пошуку інформації та розширення відомостей, що можуть надаватись із Державного реєстру прав;
  • розширення переліку критеріїв для проведення моніторингу реєстраційних дій в реєстрах як однієї з форм контролю у сфері державної реєстрації, що є необхідним в умовах воєнного стану.

Крім того, одним iз положень, передбачених постановою, є внесення до Державного реєстру прав повного найменування та ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ юридичної особи, що забезпечує діяльність Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України, у разі коли органом державної влади, що здійснює управління об'єктом речових прав, є Кабінет Міністрів України або Верховна Рада України. Зазначені зміни мають на меті врегулювання особливостей управління об'єктами державної власності зазначеними органами державної влади.

Також було конкретизовано, що окремою підставою для відмови у державній реєстрації прав може бути факт застосування до особи санкцій, передбачених п. 1, 7, 16 та 24-1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про санкції».

Джерело: Міністерство юстиції

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»

  • Е-кабінет доопрацьовано: що та для кого змінилося?
    Е-кабінет доопрацьовано в частині використання еталонних довідників при внесенні заявником відомостей про країну громадянства, країну за місцем реєстрації та реквізитів рахунків фізичних осіб – благодійників до е-заяв за формами F1308303 та F1308402
    Сьогодні 17:5021
  • Як оновити ЕЦП від ІДД ДПС: алгоритм дій
    Оновити ЕЦП можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс дистанційного (повторного) формування сертифікатів за е-запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають чинні сертифікати
    04.06.202556
  • Як виправити помилки в полях заголовної частини ПН?
    Помилки у полях верхньої лівої частини ПН виправляються РК: у полі «Дата складання» зазначається дата виявлення помилки; у заголовній частині – дані із заголовної частини ПН; у розділі Б – зі знаком «-» (виводяться в «0») відповідні показники усіх рядків ПН
    03.06.202556
  • Як скасувати кваліфікований сертифікат ключа: поради ДПС
    Для скасування кваліфікованого сертифіката користувачу необхідно подати до представництва КНЕДП ДПС заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
    02.06.202561
  • З 1 червня Дія запустить мультишеринг документів: які наслідки для бізнесу?
    Банки, фінустанови та інші СГ зможуть отримувати весь пакет потрібних документів від клієнта. Без ксерокопій, файлів та помилок у паперах. Саме так з 1 червня працюватиме новий сервіс для бізнесу — мультишеринг документів у Дії
    30.05.2025502