• Посилання скопійовано

Відображаємо амортизаційні відрахування у Книзі обліку доходів і витрат підприємця

Яким чином ФОП на загальній системі оподаткування відображає в книзі обліку доходів та витрат амортизаційні відрахування - щомісячно чи за підсумками року?

Відображаємо амортизаційні відрахування у Книзі обліку доходів і витрат підприємця

ДФСУ у підкатегорії 104.08 ресурсу "ЗІР" нагадує, що підприємці на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають:

  • витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
  • витрати на самостійне виготовлення основних засобів.

Розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюється із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.

Облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об’єктом.

Відповідно до пп. 177.4.9 ПКУ амортизація нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, самостійно установленого фізичною особою, але не менше мінімально допустимого строку корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів:

  • група 1 - капітальні витрати на поліпшення земель, не пов’язані з будівництвом – 15 років;
  • група 2 - будівлі, споруди, передавальні пристрої – 10 років;
  • група 3 - машини, обладнання, тварини, багаторічні – 5 років;
  • група 4 - нематеріальні активи – відповідно до правовстановлюючого документа, але не менш як два роки.

Дія пп. 177.4.9 ПКУ поширюється виключно на об’єкти основних засобів та нематеріальних активів, витрати на придбання чи самостійне виготовлення яких підтверджені документально.

Тобто амортизація нараховується з місяця, що настає за місяцем введення обладнання в експлуатацію.

Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Книга) та порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. №481 (далі – Порядок).

Згідно з пп. 8 п. 6 Порядку у графі 8 «Інші витрати, пов’язані з отриманням доходу» фізична особа – підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, які повинні бути документально підтверджені.

Враховуючи викладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування щомісячно нараховує та відображає амортизаційні відрахування в графі 8 Книги.

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Форма ТТН: ключові особливості заповнення!
    Які основні функції ТТН? Що таке ТТН? Яка структура товарно-транспортної накладної та які особливості її заповнення? Відповіді на ці та інші запитання – у новині
    19.02.20253362
  • Внесено зміни до НП(С)БО 1 та НП(С)БО 25
    Зокрема, термін «національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку» приведено у відповідність до Закону про бухоблік та уточнено визначення собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) мікропідприємствами
    11.02.20253 498
  • Втратили первинку на території бойових дій під час ВС: що робити?
    Податківці підкреслили, що у разі втрати або неможливості вивезення первинки з територій, де ведуться бойові дії, платник податків має право подати до ДПС повідомлення про неможливість вивезення/втрату первинки
    06.02.2025135
  • Огляд судової практики щодо застосування ТТН
    У цій статті розглянемо актуальну судову практику, пов’язану із застосуванням товарно-транспортних накладних (ТТН). Наприклад, в одному з випадків, під час перевірки ДПС не визнала податковий кредит платника ПДВ, а отже, донарахувала ПДВ і штрафи
    03.02.2025615
  • Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку
    Мінрозвитку наголосило, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, яка містить всі обов'язкові реквізити та затверджена у додатку 7 до Правил №363. Але текстовий опис полів нової форми можна не відображати у повному обсязі
    23.01.202513 45424