17 грудня 2020 року Мінекономіки оприлюднило проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо обліку спирту етилового денатурованого та продукції хімічного і технічного призначення» (завантажити).
У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Що пропонується?
1. Встановити визначення термінів «місце отримання» та «місце відпуску» спирту етилового, щодо якого акцизний податок справляється за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, що дозволить забезпечити чітке застування норм ПКУ, пов’язаних із отриманням та відпуском спирту етилового.
2. Внести уточнення щодо:
- засобів вимірювання обсягу оцту з харчової сировини, який виробляється із спирту етилового неденатурованого, та обсягу біоетанолу, який в межах одного суб’єкта господарювання виробляється із спирту етилового-сирцю;
- засобів вимірювання спирту етилового денатурованого, оскільки вимірювання спирту етилового денатурованого та денатуруючої добавки технічно неможливо здійснити витратоміром-лічильником спирту етилового;
- засобів вимірювання обсягу продукції хімічного і технічного призначення та парфумерно-косметичної продукції, на виробництво яких використовується спирт етиловий денатурований, оскільки така продукція може бути в різних фізико-хімічних станах та фізично не може вимірюватися витратомірами-лічильниками обсягу виробленої продукції, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
3. Встановити окремі вимоги для суб’єктів господарювання, які є одночасно виробниками спирту етилового та продукції хімічного і технічного призначення та парфумерно-косметичної продукції, на виробництво яких використовується спирт етиловий денатурований. Зокрема, передбачити:
- спирт етиловий неденатурований на кожному місці його відпуску/отримання вимірюється витратомірами-лічильниками спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
- продукція хімічного і технічного призначення та парфумерно- косметична продукція, на виробництво яких використовується спирт етиловий денатурований, вимірюється засобами обліку виробленої продукції.
4. Запровадити додатковий контроль за цільовим використанням спирту етилового денатурованого положенням, яким передбачено, що суб’єкти господарювання, які отримали спирт етиловий денатурований, щомісяця до 10 числа наступного місяця повинні подати до контролюючого органу документальне підтвердження факту його цільового використання.
5. Заповнення електронних документів дійснювати з урахуванням особливостей вимірювання обсягу отриманого спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого та виробленої продукції.
6. Внести зміни до статті 230 ПКУ:
- шляхом уточнень положень з урахуванням особливостей вимірювання обсягу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого, денатуруючих добавок та виробленої продукції;
- доповненням новими положеннями, якими, зокрема, передбачені вимоги до акцизних складів, на території яких виробляється спирт етиловий денатурований. Такі акцизні склади повинні бути обладнані:
- на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового неденатурованого, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
- засобами вимірювальної техніки для обліку денатуруючих добавок, які повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства;
- на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового денатурованого – засобами вимірювальної техніки для обліку спирту етилового денатурованого, які повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства.
Також проєктом Закону пропонується внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
7. Уточнити деякі положення Закону №481/95-ВР:
- щодо заборони виробництва біоетанолу та спирту етилового денатурованого на акцизних складах, на яких здійснюється виробництво та/або зберігання інших видів спирту етилового в місцях зберігання спирту, внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту;
- щодо доповнення та уточнення умов для внесення виробників продукції, які використовують спирт етиловий денатурований, до Електронного реєстру суб’єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини:
- надання копії технічної документації та свідоцтва про повірку засобів вимірювальної техніки для обліку спирту етилового денатурованого та засобів обліку готової продукції;
- внесення витратомірів-лічильників спирту етилового, встановлених на кожному місці отримання спирту етилового неденатурованого, до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового або надання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, копій технічної документації та свідоцтв про повірку засобів вимірювальної техніки для обліку спирту етилового денатурованого та засобів обліку готової продукції.
Таким чином, проєктом Закону пропонується встановити дієвий механізм обліку спирту етилового денатурованого та продукції з його використанням, а також контролю за денатурацією спирту етилового, що забезпечує повний контроль у сфері його виробництва та обігу.