Ще у липні 2023 року Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України ухвалило рішенн
А у березні 2024 року зʼявився проєкт щодо поетапності впровадження Е-ТТН.
І ось 30 травня на черговому засіданні КМУ цю пропозицію Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури стосовно реалізації було погоджено.
З текстом Постанови КМУ №629 можна ознайомитися за посиланням. Вона почала діяти з 4 червня, з дня її офіційного опублікування в "Урядовому курʼєрі".
Але, за постом Мельничука, за прийнятою постановою КМУ протягом двох років запроваджується експериментальний проєкт із впровадження ТТН в електронній формі з використанням системи електронного документообігу у сфері внутрішніх вантажних перевезень. Зокрема, затверджено Порядок реалізації експериментального проєкту.
- вдосконалення законодавчого врегулювання у сфері діяльності автомобільного транспорту в Україні в частині переходу на електронний документообіг е-ТТН, у тому числі на окремі види вантажів (молочної сировини, високооктанових кисневмісних домішок, нафтопродуктів (нафти), хлібобулочних виробів, деревини) з використанням системи електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної, її вдосконалення;
- інтеграцію з існуючими державними електронними інформаційними ресурсами (інформаційно-комунікаційними системами) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади та тестування їхньої взаємодії: системою зважування в русі (WIM); єдиним реєстром ТТН на переміщення алкогольних напоїв; єдиною державною системою електронного обліку деревини; інформаційними системами Укртрансбезпеки.
Підкреслимо, що Закон наразі цього не вимагає.
Так, у ст. 1 Закону про автомобільний транспорт і зараз міститься таке визначення:
товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов’язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.
Тобто доки не буде внесено змін до цієї норми відповідним Законом, використання е-ТТН не може вважатися обовʼязковим. Тож кожен СГ поки що сам вирішуватиме, брати участь в експерименті чи ні.