• Посилання скопійовано

Чи може директор підприємства вести його бухгалтерський облік?

Як документально оформити директора як відповідального за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи? Які ще діють умови для такого варіанту обліку?

Чи може директор підприємства вести його бухгалтерський облік?

Організація ведення бухобліку та підписання фінзвітності

Підприємство самостійно обирає форми організації бухобліку з дотриманням вимог Закону про бухоблік (ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік). Однією з дозволених форм є самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

 

Зверніть увагу!

Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких має оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

 

Вибір форми організації бухобліку потрібно оформити документально. І цей вибір належить до компетенції власника (власників)підприємства або уповноваженого органу (посадової особи – у цьому випадку директора) відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 2 ст. 8 Закону про бухоблік). Якщо рішення ухвалили власники, то його оформлюють протоколом загальних зборів учасників підприємства, а якщо керівник, – то, відповідно, наказом керівника. Часто вибір форми організації бухобліку фіксують у наказі про організацію бухобліку на підприємстві, до якого за потреби можуть вносити зміни.

Для бухобліку достатньо, щоб директор мав відповідні повноваження посадової особи, яка відповідає за ведення бухобліку. Складаючи паперову звітність, він має поставити підписи і в полі «Керівник», і в полі «Головний бухгалтер». У разі формування та подання звітності в електронному форматі достатньо одного електронного підпису директора підприємства.

 

Підписання податкової звітності

У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкову декларацію підписує такий керівник (пп. 48.5.1 ПКУ).

Платники податків – юрособи зобов’язані подати до ДПС відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків у вигляді заяви за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» (п. 66.4 ПКУ, пп. 9.3 розд. IX Порядку №1588). Якщо вносять зміни щодо відповідальної особи, заповнюють розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою №1-ОПП, інформацію про засновників не подають.

У розділі 10 наводять відомості про керівника підприємства – ті самі, які наводилися у розділі 9 під час первісного подання форми №1-ОПП. Якщо підприємство новостворене і вперше подає форму №1-ОПП, потрібно буде заповнити обидва розділи – 9 та 10, при цьому інформація про керівника у цих розділах дублюватиметься.

У полі «Дата призначення» заяви за формою №1-ОПП має бути зазначено дату, з якої керівник почав виконувати обов’язки бухгалтера на підприємстві.

 

Висновки

Отже, з метою документального оформлення керівника як особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, потрібно вчинити так:

1) впевнитися, що юрособа має право обрати таку форму ведення бухобліку – її звітність не має оприлюднюватися, і вона не є бюджетною установою;

2) оформити це рішення протоколом загальних зборів засновників, наказом керівника або встановити цю форму організації ведення бухобліку у наказі про організацію бухобліку;

3) протягом 10 днів з дати оформлення документа, зазначеного у попередньому пункті, подати до ДПС заяву за формою №1-ОПП з інформацією про керівника у розділі 10.

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Знайомимося з новою формою ТТН: коментар від редакції
    Наказом від 14.11.2024 №1332 Міністерство розвитку громад та територій України внесло зміни до Правил перевезень вантажів автотранспортом в Україні та привело їх у відповідність до Закону про автомобільний транспорт
    17.12.20243 3586
  • Передача ОЗ на баланс держпідприємству: бухоблік та оподаткування
    Підприємство за рішенням органу місцевого самоврядування планує безоплатно передати ОЗ державному суб’єкту господарювання. Що у бухобліку та з оподаткуванням?
    17.12.202468
  • З 13 грудня діють зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухобліку
    Інструкцію привели у відповідність до чинного законодавства, зокрема щодо відображення в бухобліку операцій з обліку коштів після закриття небанківськими надавачами фінансових послуг платіжних рахунків користувачів. Ці новації почали діяти з 13 грудня
    16.12.202412 537
  • Увага! Мінінфраструктури затвердило нову форму ТТН
    Мінінфраструктури внесло зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні та виклало в новій редакції форму ТТН. Тож з дати набрання чинності слід буде використовувати новий документ. Станом на 13 грудня Наказ ще не опубліковано
    13.12.20249 1218
  • Франчайзинг: облік та оподаткування
    Франчайзинг – це форма ділової співпраці, при якій один госпсуб’єкт (франчайзер) надає іншому (франчайзі) право використовувати свій бренд, бізнес-модель та технології за певну плату. Розглянемо особливості обліку і оподаткування таких господарських операцій
    12.12.2024145