• Посилання скопійовано

Фінансовий лізинг: що це таке і як його обліковувати

Якщо дуже спрощено, то фінансовий лізинг – це довгострокова оренда основного засобу, переважно з правом викупу. Як обліковують та оподатковують операції з передачі та отримання майна у фінлизінг та що взагалі є фінансовим лізингом, розглянемо в статті

Фінансовий лізинг: що це таке і як його обліковувати

Визначення поняття фінлізінгу

Фінлізинг – це вид правових відносин, за якими лізингодавець зобов’язується за договором фінлізингу на строк та за плату передати лізингоодержувачу у володіння та користування як об’єкт фінлізингу майно, що йому належить на праві власності та набуте ним без попередньої домовленості з лізингоодержувачем, або майно, спеціально придбане лізингодавцем у продавця (постачальника) відповідно до встановлених лізингоодержувачем специфікацій та умов із додержанням визначених цим законом ознак (умов) фінлізингу (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону про фінлізинг).

Важливі застереження:

  • лізингодавцем може бути лише юрособа, яка має право надавати послуги з фінлізингу і на підставі договору передає лізингоодержувачу у володіння та користування об’єкт фінлізингу (п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону про фінлізінг);
  • стосовно лізингодавця є істотний момент. Позаяк фінлізинг визнається фінпослугою згідно з п. 1 ст. 4 Закону про фінпослуги, то така юрособа повинна мати ліцензію на надання послуг фінлізингу та відомості про неї мають бути включені до Реєстру небанківських фінансових установ (пп. 4 п. 140 р. 11 Положення №199);
  • лізингоодержувачем можуть бути фізособа, фізособа-підприємець або юрособа, яка відповідно до договору фінансового лізингу отримує від лізингодавця об’єкт фінансового лізингу у володіння та користування (п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону про фінлізинг);
  • об’єктом фінлізингу не можуть бути земельні ділянки й інші природні об’єкти та єдині майнові комплекси, що належать державним та комунальним підприємствам і забезпечують виконання державою своїх функцій, згідно з ч. 2 ст. 3 Закону про оренду (ст. 6 Закону про фінлізинг).

 

Договір фінансового лізингу

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону про фінлізинг, договір фінлізингу має відповідати вимогам статті 9 Закону про фінпослуги, статті 18 Закону №1023 та Закону про фінлізинг.

Згідно з ч. 2 ст. 14 Закону про фінлізинг, крім зазначених вище вимог, договір має містити:

1) найменування та опис об’єкта фінлізингу із зазначенням індивідуальних ознак, що дають змогу чітко ідентифікувати його;

2) строк, на який лізингоодержувачу надається право володіння та користування об’єктом фінлізингу;

3) строк передачі об’єкта фінлізингу лізингоодержувачу;

4) порядок та графік сплати лізингоодержувачем лізингових платежів, який містить загальну суму, що підлягає сплаті, розмір, строки та кількість таких платежів (у тому числі авансового платежу), інших платежів, безпосередньо пов’язаних із виконанням договору фінансового лізингу;

5) розмір, порядок розрахунку й умови сплати додаткових платежів та комісій (за наявності), пов’язаних з укладенням, виконанням, зміною та розірванням договору фінлізингу, достроковим викупом об’єкта фінансового лізингу, а також порядок зміни та/або індексації таких платежів;

6) положення щодо необхідності укладення договорів стосовно послуг третіх осіб (за наявності), у тому числі щодо страхування об’єкта фінлізингу та/або ризиків, пов’язаних із виконанням договору фінлізингу, та визначення особи, зобов’язаної здійснити страхування.

Грошове зобов’язання за договором фінлізингу при укладанні з фізособою має бути виражене виключно у гривнях, без визначення грошового еквівалента такого зобов’язання в іноземній валюті. Якщо ж лізингоодержувачем є юрособа або ФОП, визначаючи грошове зобов’язання, можна також уточнити грошовий еквівалент в інвалюті, а сума, що підлягає сплаті у гривнях, визначається за офіційним курсом НБУ на день платежу або за курсом банку за домовленістю сторін (ч. 4 ст. 14 Закону про фінлізинг).

Договір фінлізингу укладається в письмовій формі та не підлягає нотаріальному посвідченню, крім випадків, установлених законом або домовленістю сторін (ч. 1, 2 ст. 15 Закону про фінлізинг).

 

Оподаткування ПДВ операцій фінансового лізингу

Для потреб оподаткування використовуємо визначення, надане абз. 5 пп. 14.1.97 ст. 14 ПКУ. Отже, фінансовий лізинг – це господарська операція юрособи (лізингодавця), за якою лізингодавець передає лізингоодержувачу майно, яке є основним засобом і придбане або виготовлене лізингодавцем, а також усі ризики та винагороди, пов’язані з правом володіння та користування об’єктом фінлізингу.

Далі зазначено, що лізинг вважається фінансовим за наявності хоча б однієї з таких умов:

  • об’єкт лізингу передається на строк, протягом якого амортизується не менш як 75 відсотків його первісної вартості, а лізингоодержувач зобов’язаний на підставі лізингового договору та протягом строку його дії придбати об’єкт лізингу з подальшим переходом права власності від лізингодавця до лізингоодержувача за ціною, визначеною у такому лізинговому договорі;
  • балансова (залишкова) вартість об’єкта лізингу на момент закінчення дії лізингового договору, передбаченого таким договором, становить не більш як 25 відсотків первісної вартості ціни такого об’єкта лізингу, що діє на початок строку дії лізингового договору;
  • сума лізингових платежів, зазначених у договорі лізингу на момент укладення такого договору, дорівнює первісній вартості об’єкта лізингу або перевищує її;
  • майно, що передається у лізинг, виготовлене на замовлення лізингоодержувача та після закінчення дії лізингового договору не може бути використане іншими особами, крім лізингоодержувача, виходячи з його технологічних та якісних характеристик.

Під терміном «строк фінансового лізингу» мається на увазі передбачений лізинговим договором строк, який розпочинається з дати передання ризиків, пов’язаних зі зберіганням або використанням майна, чи права на отримання будь-яких вигід або винагород, пов’язаних із його використанням, чи будь-яких інших прав, що випливають із прав на володіння, користування або розпоряджання таким майном, лізингоодержувачу та закінчується строком закінчення дії лізингового договору, включаючи будь-який період, протягом якого лізингоодержувач має право ухвалити одноосібне рішення про продовження строку лізингу згідно з умовами договору.

Незалежно від того, чи регулюється господарська операція нормами цього підпункту, чи ні, сторони договору мають право під час укладення договору (правочину) визначити таку операцію як оперативний лізинг без права подальшої зміни статусу такої операції до закінчення дії відповідного договору.

Фактична передача матеріальних активів іншій особі на підставі договору про фінлізинг вважається постачанням товарів (абз. 5 пп. 14.1.191 ст. 14 ПКУ).

На відміну від стандартних операцій, податкові зобов’язання та податковий кредит з ПДВ у сторін договору виникають тільки під час фактичної передачі об’єкта лізингу (п. 187.6 ПКУ та абз. 5 п. 198.2 ПКУ). База оподаткування визначається за загальними правилами відповідно до п. 188.1 ПКУ. На дату отримання лізингодавцем авансового платежу від лізингоодержувача, який зараховується як частина лізингових платежів за фінансовим лізингом, податкові зобов’язання у лізингодавця (і симетрично – податковий кредит у лізингоодержувача) не виникають.

Нарахування та сплата процентів або комісій у складі лізингового платежу у межах договору фінансового лізингу не є об’єктом оподаткування ПДВ (абз. 3 пп. 196.1.2 ПКУ). Таким чином, лізинговий платіж складатиметься з оподатковуваної суми – в частині компенсації вартості предмета лізингу, і неоподатковуваної суми – в частині процентів та комісій.

 

Визначення фінансового лізингу для бухобліку

Бухоблік операцій фінлізингу (оренди) регулюється НП(С)БО 14. Відповідно до п. 4 розд. I НП(С)БО 14 фінансова оренда – це оренда, що передбачає передачу орендарю всіх ризиків та вигід, пов’язаних із правом користування та володіння активом. Право власності на об’єкт фінансової оренди після закінчення строку оренди може передаватися або не передаватися.

Оренда вважається фінансовою за наявності хоча б однієї з наведених нижче ознак:

  • орендар набуває права власності на орендований актив після закінчення строку оренди;
  • орендар має можливість та намір придбати об’єкт оренди за ціною, нижчою за його справедливу вартість на дату придбання;
  • строк оренди становить більшу частину строку корисного використання (експлуатації) об’єкта оренди, навіть якщо право власності не передаватиметься;
  • теперішня вартість мінімальних орендних платежів з початку строку оренди дорівнює або перевищує справедливу вартість об’єкта оренди;
  • орендований актив має особливий характер, що дає змогу лише орендареві використовувати його без витрат на його модернізацію, модифікацію, дообладнання.

 

Правила бухобліку в орендаря

Правила бухобліку в орендаря визначені у розд. ІІ НП(С)БО 14.

На початку строку фінлізінгу орендар визнає активи та зобов’язання за фінансовою орендою в один із способів:

  • за сумами, що дорівнюють справедливій вартості орендованого майна;
  • за теперішньою вартістю мінімальних орендних платежів, яка визначається на початку оренди (якщо вони нижчі за справедливу вартість).

Якщо застосовується другий спосіб, то орендар розраховує теперішню вартість мінімальних орендних платежів на дату початку оренди із застосуванням припустимої ставки відсотка в оренді, яка зазначається у договорі оренди. Якщо ставку в договорі оренди не визначено, орендар застосовує ставку відсотка на можливі позики орендаря.

Крім того, первісні прямі витрати орендаря, безпосередньо пов’язані з укладенням договору оренди (витрати, пов’язані з переговорами, юридичні послуги), збільшують вартість визнаного активу.

Також до вартості об’єкта фінансової оренди відносять затрати орендаря на поліпшення об’єкта фіноренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція).

Протягом періоду очікуваного використання активу орендар нараховує амортизацію об’єкта фінансової оренди.

При цьому визначення періоду очікуваного використання об’єкта фінансової оренди залежить від того, чи перейде право власності на актив до орендаря:

  • якщо договором передбачено перехід права власності, то для розрахунку амортизації беремо строк корисного використання;
  • якщо переходу права власності на об’єкт фіноренди не передбачено, то беремо коротший із двох періодів: або строк оренди, або строк корисного використання об’єкта фінансової оренди.

Нарахування амортизації об’єкта фінансової оренди визначається орендарем та проводиться за методами, передбаченими п. 26 НП(С)БО 7.

За наявності ознак зменшення корисності об’єктів фінансової оренди щодо них застосовують процедуру зменшення (відновлення) корисності, що передбачено п. 31, 32 НП(С)БО 7 та НП(С)БО 28.

Стосовно витрат на поточний ремонт, техогляд і технічне обслуговування об’єктів фінлізингу в НП(С)БО 14 окремих вимог немає. Але виходячи з того, що об’єкт фіноренди у бухобліку належить до складу основних засобів, вважаємо, що ці витрати потрібно відносити до складу витрат звітного періоду, згідно з п. 15 НП(С)БО 7.

І наприкінці цього розділу поговоримо про лізингові платежі.

До складу лізингових платежів входять: сума, що відшкодовує частину вартості об’єкта фінансового лізингу, винагорода лізингодавцю за отриманий у фінансовий лізинг об’єкт фінансового лізингу та інші платежі та/або витрати, безпосередньо пов’язані з виконанням договору фінансового лізингу і передбачені таким договором (наприклад, витрати на доставку об’єкта лізингу, його страхування, витрати на державну реєстрацію, встановлення GPS-маяків на об’єкт лізингу тощо) (п. 2 ст. 16 Закону про фінлізинг).

Для потреб бухобліку частина лізингового платежу в сумі компенсації вартості об’єкта лізингу вважається погашенням заборгованості за майно, отримане у фінансову оренду, а частина лізингового платежу в сумі нарахування відсоткової частини лізингових платежів належить до фінвитрат – див. таблицю 1.

Таблиця 1

Бухгалтерські проведення з фінансової оренди в орендаря

Найменування операції Д-т К-т
Отримано об’єкт фіноренди 15 531
Відображено ПК з ПДВ 641 531
Включено до вартості об’єкта фіноренди інші витрати 15 685
Включено до складу вартості об’єкта фіноренди затрати на поліпшення об’єкта 15 20, 23, 631,
651, 661, 685
Введено в експлуатацію об’єкт фіноренди 10 15
Нараховано амортизацію об’єкта фінансової оренди 131 10
Відображено витрати від зменшення корисності об’єктів фіноренди 972 131
Відображено витрати на поточний ремонт об’єктів фіноренди 91, 92, 93, 94 209, 651, 661
Переведено частину довгострокової кредиторської заборгованості до короткострокової заборгованості поточного року 531 611
Перераховано частину лізингового платежу в сумі компенсації вартості об’єкта лізингу як погашення заборгованості за майно 611 311
Нараховано відсоткову частину лізингових платежів 952 684
Перераховано відсоткову частину лізингових платежів 684 311

 

Правила бухобліку в орендодавця

Правила бухобліку в орендодавця встановлені розд. ІІІ НП(С)БО 14 і залежать від того, що саме є об’єктом оренди:

1) об’єкт власних основних засобів чи об’єкт, спеціально придбаний для передачі у фінансову оренду;

2) об’єкт основних засобів, наданий виробником або дилером.

Кожен із цих випадків має свої особливості.

1. Якщо передається об’єкт власних основних засобів або об’єкт, спеціально придбаний для передачі у фінансову оренду, то звертаємося до норм п. 1 – 4 розд. ІІІ НП(С)БО 14. Згідно з ними, орендодавець при передачі об’єкта у фіноренду відображає дебіторську заборгованість орендаря у сумі чистої інвестиції в оренду та визнає дохід і витрати, пов’язані з реалізацією активу. Чистою інвестицією в оренду є валова інвестиція орендодавця в оренду, дисконтована за припустимою ставкою відсотка в оренді, зазначеною в договорі.

Одночасно з цим залишкова вартість об’єкта фінансової оренди вилучається з балансу орендодавця з відображенням у складі інших витрат (собівартості реалізованих необоротних активів). Тобто передача власних або спеціально придбаних основних засобів у фінансову оренду прирівнюється до їх продажу. А це означає, що в обліку орендодавця таку операцію відображають відповідно до вимог НП(С)БО 27.

Тобто якщо об’єкт основних засобів придбавають спеціально для передачі у фіноренду, то його оприбутковують на субрахунок 286 одразу ж у момент зарахування на баланс за первісною вартістю, сформованою за правилами п. 9 НП(С)БО 9.

Якщо ж ухвалено рішення про передачу у фіноренду власних основних засобів, то їх потрібно спочатку перевести до складу необоротних активів, утримуваних для продажу. Дохід від реалізації основного засобу визнається у момент передачі необоротного активу у фінансову оренду. І в цей самий час у лізингодавця виникає довгострокова дебіторська заборгованість від орендаря.

2. Якщо у фіноренду передається готова продукція власного виробництва, то керуємося нормами п. 5, 6 розд. ІІІ НП(С)БО 14.

Дебіторську заборгованість орендаря відображають як суму визнаного доходу (виручки) від реалізації активів і теперішньої негарантованої ліквідаційної вартості об’єкта фінансової оренди одночасно з визнанням доходу (виручки) від реалізації активів. При цьому дохід виробника від реалізації об’єкта фінансової оренди визнають за найменшою з двох оцінок:

  • справедливою вартістю цього об’єкта або
  • теперішньою вартістю мінімальних орендних платежів, обчисленою за ринковою ставкою відсотка.

Собівартість реалізованого об’єкта фінансової оренди визначають за його балансовою вартістю, зменшеною на теперішню негарантовану ліквідаційну вартість, віднесену на збільшення дебіторської заборгованості орендаря.

Витрати орендодавця-виробника або орендодавця-дилера, безпосередньо пов’язані з переговорами та укладенням договору фінансової оренди (юридичні послуги, комісійні винагороди тощо), визнають іншими витратами одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Облік лізингового платежу в орендодавця, як і в орендаря, треба вести за двома складовими:

  • частина лізингового платежу в сумі, яка відшкодовує частину вартості об’єкта лізингу і зараховується на погашення заборгованості за переданий об’єкт фінлізингу;
  • частина лізингового платежу в сумі нарахування відсоткової частини лізингових платежів, що належить до складу доходів.

Маємо такі бухгалтерські проведення для орендодавця (див. таблицю 2).

Таблиця 2

Бухгалтерські проведення з фінансової оренди в орендодавця

Найменування операції Д-т К-т
Передача об’єкта у фіноренду
Облік в орендодавців, що не є виробниками (дилерами)
Списання суми накопиченої амортизації 131 10
Переведення об’єкта основних засобів до складу необоротних активів, утримуваних для продажу 286 10
Визнання доходу від реалізації активу, переданого у фіноренду 181 712
Списання балансової вартості активу, переданого у фіноренду 943 286
Облік у виробників (дилерів)
Передача об’єкта фіноренди 181 701
Відображення собівартості реалізованого об’єкта фіноренди 901 26
Відображення витрат, безпосередньо пов’язаних із переговорами та укладенням договору фіноренди 977 685
Отримання лізингових платежів
Переведення частини довгострокової дебіторської заборгованості до короткострокової заборгованості поточного року 377 181
Отримання частини лізингового платежу на погашення заборгованості за переданий об’єкт фіноренди 311 377
Нарахування відсоткової частини лізингових платежів 377 732
Отримання відсоткової частини лізингових платежів 311 377

 

Податок на прибуток

Платники податку на прибуток, які не застосовують податкові різниці при визначенні об’єкта оподаткування, відображають операції з фінлізингу виключно за бухгалтерськими правилами.

Платники податку на прибуток, які при визначенні об’єкта оподаткування враховують податкові різниці, застосовують правила, які пов’язані з основними засобами (п. 138.1 і 138.2 ПКУ).

Наведемо приклад розрахунку лізингових платежів.

Приклад У січні 2024 р. ТОВ А отримує від ТОВ В у фінлізинг строком на 2 роки легковий автомобіль, що є власністю орендодавця, остаточною вартістю 600 000 грн з переходом права власності до лізингоотримувача у момент здійснення останнього платежу. Перший внесок – 20% вартості автомобіля. Разова комісія становить 3% від вартості автомобіля за вирахуванням першого внеску, платіж до Пенсійного фонду – 3% від договірної вартості автомобіля. Відсоткова ставка за лізингом – 15% (припустима ставка відсотка). Первісних прямих витрат в орендаря не було.

Авансовий платіж (20% від вартості автомобіля): 600 000 грн х 20% =120 000 грн.

Разова комісія (3% від суми кредиту): (600 000 - 120 000) х 3% = 14 400 грн.

Щомісячний платіж протягом 2 років (з урахуванням відсоткової ставки 15%): 23 273,59 грн.

Загальна сума лізингових платежів за 2 роки, включаючи комісію та аванс: 692 966,19 грн.

Ануїтетна схема погашення лізингових платежів передбачає однакові щомісячні платежі на весь строк кредитування. Платежі розраховані так, що на початку строку більша частина платежу йде на сплату відсотків, а менша – на погашення частини вартості предмета лізингу, а наприкінці строку – навпаки. Ми не будемо наводити деталі таких розрахунків, а покажемо вже готові результати у таблиці 3.

Таблиця 3

Розрахунок лізингових платежів

Місяць Залишок на початок, грн Відсотки за місяць, грн Основна сума платежу, грн Щомісячний платіж, грн (гр. 3 + гр. 4) Залишок на кінець, грн (гр. 2 - гр. 5)
1 2 3 4 5 6
1 480 000,00 6 000,00 17 273,59 23 273,59 462 726,41
2 462 726,41 5 784,08 17 489,51 23 273,59 445 236,90
3 445 236,90 5 565,46 17 708,13 23 273,59 427 528,77
4 427 528,77 5 344,11 17 929,48 23 273,59 409 599,29
5 409 599,29 5 119,99 18 153,60 23 273,59 391 445,69
6 391 445,69 4 893,07 18 380,52 23 273,59 373 065,17
7 373 065,17 4 663,31 18 610,28 23 273,59 354 454,89
8 354 454,89 4 430,69 18 842,90 23 273,59 335 611,99
9 335 611,99 4 195,15 19 078,44 23 273,59 316 533,54
10 316 533,54 3 956,67 19 316,92 23 273,59 297 216,62
11 297 216,62 3 715,21 19 558,38 23 273,59 277 658,24
12 277 658,24 3 470,73 19 802,86 23 273,59 257 855,38
13 257 855,38 3 223,19 20 050,40 23 273,59 237 804,98
14 237 804,98 2 972,56 20 301,03 23 273,59 217 503,95
15 217 503,95 2 718,80 20 554,79 23 273,59 196 949,16
16 196 949,16 2 461,86 20 811,73 23 273,59 176 137,43
17 176 137,43 2 201,72 21 071,87 23 273,59 15 5065,56
18 155 065,56 1 938,32 21 335,27 23 273,59 133 730,29
19 133 730,29 1 671,63 21 601,96 23 273,59 112 128,32
20 112 128,32 1 401,60 21 871,99 23 273,59 90 256,34
21 90 256,34 1 128,20 22 145,39 23 273,59 68 110,95
22 68 110,95 851,39 22 422,20 23 273,59 45 688,74
23 45 688,74 571,11 22 702,48 23 273,59 22 986,26
24 22 986,26 287,33 22 986,26 23 273,59 0,00

Розглянемо бухгалтерські проведення у таблиці 4.

Таблиця 4

Бухгалтерський облік фінансової оренди за даними прикладу

Найменування операції Д-т К-т Сума
Облік в орендаря
Здійснено авансовий платіж за об’єкт лізингу 371 311 120 000
Оприбутковано автомобіль за ціною, що дорівнює його справедливій вартості 152 531 500 000
Відображено податковий кредит з ПДВ 641 531 100 000
Витрати на сплату внеску до Пенсійного фонду при реєстрації автомобіля (3% від договірної вартості) 152 651 18 000
Зараховано аванс у рахунок оплати зобов’язання за автомобілем 531 371 120 000
Нараховано одноразову комісію за оформлення договору фінансового лізингу 152 685 14 400
Сплачено одноразову комісію лізинговій компанії 685 311 14 400
На основі графіка лізингових платежів відображено суму до погашення за вартістю авто, що має бути сплачена протягом року: 23 273,59 грн х 12 = 279 283,08 грн 531 611 279 283,08
Введено автомобіль в експлуатацію за первісною вартістю: 500 000 + 18 000 + 14 400 = 532 400,00 105 152 532 400,00
Нараховано відсотки за фінансовим лізингом за січень 2024 року  952   684  6 000,00
Здійснено лізинговий платіж за січень 2024 року (основна сума платежу) 611 311 17 273,59
Здійснено лізинговий платіж за січень 2024 року (відсотки) 684 311 6 000,00
Списано фінансові витрати січня 2024 року на фінансовий результат фінансової діяльності 792 952 6 000,00
Облік в орендодавця
Отримано авансовий платіж за об’єкт лізингу 311 377 120 000
Визнання доходу від реалізації активу, переданого у фіноренду 181 712 600 000
Відображено податкові зобов’язання з ПДВ 712 641 100 000
Списано балансову вартість активу, переданого у фіноренду 943 286 600 000
Переведено частину довгострокової дебіторської заборгованості до короткострокової заборгованості поточного року: 23 273,59 грн х 12 = 27 9283,08 грн 377 181 279 283,08
Отримано частину лізингового платежу на погашення заборгованості за переданий об’єкт фіноренди за січень 2024 року 311 377 17 273,59
Нараховано відсоткову частину лізингових платежів за січень 2024 року 377 732 6 000
Отримано відсоткову частину лізингових платежів за січень 2024 року 311 377 6 000

У наступній статті розглянемо облік та оподаткування ремонту (поліпшення) орендованого майна коштом лізингодавця або лізингоотримувача та бухоблік наслідків невиконання договору фінлізингу.

Автор: Брік Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Номенклатура в акті виконаних робіт: на що звернути увагу?
    Чи враховуватиметься як така, що розкриває зміст господарської операції, номенклатура «Електромонтажні роботи на об’єкті замовника за адресою…» в акті виконаних робіт?
    20.11.2024223
  • Ремонти, покращення та повернення об'єкта фінлізингу
    Минулого разу ми розглянули питання бухгалтерського та податкового обліку отримання/передачі об’єкта фінлізингу орендарем/орендодавцем. А тепер поговоримо про облік ремонтів, покращень об’єкта фінлізингу та його повернення
    14.11.202466
  • Фінансовий лізинг: що це таке і як його обліковувати
    Якщо дуже спрощено, то фінансовий лізинг – це довгострокова оренда основного засобу, переважно з правом викупу. Як обліковують та оподатковують операції з передачі та отримання майна у фінлизінг та що взагалі є фінансовим лізингом, розглянемо в статті
    12.11.2024154
  • Інвентаризація резервів і забезпечень: пам’ятка бухгалтеру
    У цій статті розглянемо основні особливості інвентаризації резерву сумнівних боргів і забезпечень перед складанням річної фінансової звітності
    06.11.2024212
  • Інвентаризація каси: пам’ятка бухгалтеру
    У цій статті розглянемо особливості інвентаризації каси підприємства, яка проводиться перед складанням річної фінзвітності. Підкреслимо, що у 2024 році інвентаризацію каси потрібно провести в період з листопада по грудень 2024 р.
    25.10.2024176