Чи повинен керівник підприємства двічі підписувати податкову декларацію, тобто у графі за керівника і вдруге у графі за головного бухгалтера, якщо в штаті підприємства немає посади бухгалтера, а облік веде сам керівник? Чи слід підписувати лише за керівника, а в графі за головного бухгалтера ставити прочерк?
Згідно з підпунктом 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби.
У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку. Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.
Згідно з пунктом 49.8 статті 49 Кодексу під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність і достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 — 48.4 статті 48 Кодексу, в тому числі підписи платника податку — фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності). Таким чином, податкова декларація вважатиметься прийнятою за умови дотримання інших вимог та якщо реквізити директора і головного бухгалтера заповнені та відповідають реєстраційним даним платника податків.