• Посилання скопійовано

Звіт про наявні вакансії: коли та як подається роботодавцями?

Ми і далі називаємо форму №3-ПН звітом, але, по суті, це інформація, яку подають центрам зайнятості роботодавці, що мають вакансії. Нагадаємо правила її подання

Звіт про наявні вакансії: коли та як подається роботодавцями?

Форма №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» подається юридичними особами, фізичними особами – підприємцями за наявності попиту на робочу силу (вакансії). 

Діючу форму звіту та Порядок його подання затверджено наказом Мінекономіки від 12.04.2022 №827-22

 

Куди подавати ф. №3-ПН?

Форма №3-ПН заповнюється та подається роботодавцем до центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця (тобто до будь-якого) з дня виникнення у нього потреб у підборі працівників та/або з дати відкриття вакансії, але не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії.

І ось тут є тонкий момент: якщо роботодавець не потребує допомоги держави у закритті вакансії і він розраховує зробити це сам, то подавати цей звіт не потрібно. Проте щоб під час перевірок Держпраці не виникало зайвих запитань, краще закривати вакансії досить швидко. А у разі якщо ви маєте вакантні посади, шукати працівників на які найближчим часом не збираєтесь, то краще одразу після звільнення працівників, які обіймали ці посади, внести зміни до штатного розпису і скоротити такі посади.  

В яких випадках може виникнути потреба пошуку персоналу за допомогою центру зайнятості? Ще нещодавно це питання було актуальним, адже роботодавці надавали перевагу самостійному пошуку персоналу. Але нині у зв’язку із мобілізацією одних працівників та масовою міграцією інших буває так, що на певні посади знайти хороших працівників не так просто, як раніше. І ось тут центри зайнятості, до яких звертаються безробітні, які шукають роботу, можуть стати у пригоді. 

Крім того, роботодавець може шукати за допомогою центру зайнятості працівників з інвалідністю для виконання нормативу з їх працевлаштування. 

 

Як формується дата відкриття вакансії?

Датою відкриття вакансії є наступний день після створення нового робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

 

Чи можна подавати ф. №3-ПН в е-формі?

Форму №3-ПН роботодавець може подавати в електронній формі (з накладенням чи без накладення електронного підпису або печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів) або в паперовій формі (із засвідченням підписом керівника/фізичної особи – підприємця або уповноваженої ним (нею) особи).

Так, подання роботодавцями електронної форми №3-ПН здійснюється:

  • через електронний кабінет, який створюється роботодавцем або уповноваженою на це особою шляхом реєстрації персонального облікового запису в електронному сервісі «Електронний кабінет роботодавця», що розташований на вебсайті Державної служби зайнятості. Інструкцію зі створення дивіться тут;
  • або через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування. 

Якщо електронна форма №3-ПН подається без накладення електронного підпису або печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, така форма підтверджується паперовою формою (із засвідченням підписом керівника/фізичної особи – підприємця або уповноваженої ним(нею) особи) шляхом подання її до центру зайнятості протягом п’яти робочих днів. 

Фахівець центру зайнятості проставляє відмітку про отримання звіту: зазначає дату приймання, свою посаду, прізвище, ім’я, по батькові та особистий підпис.

Зразок заповненого звіту можна передивитися тут.

 

Первинна або уточнювальна ф. №3-ПН

Звіт має дві форми – первинну або уточнювальну. 

Первинна форма №3-ПН подається з метою інформування про наявність попиту на робочу силу (вакансії). 

Уточнювальна форма №3-ПН подається в разі необхідності на заміну первинної та містить уточнення характеристик вакансії(й), зокрема умов праці, розміру заробітної плати, вимог до кандидата(ів) тощо. При цьому не можуть бути змінені дані щодо кількості вакансій та професійної назви робіт (професії/посади).

 

Уточнення інформації щодо вакансій центром зайнятості

Актуальність зазначеної(их) у поданій формі №3-ПН вакансії(й) уточнюється фахівцем центру зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, шляхом електронної комунікації, зокрема мобільним чи фіксованим зв’язком, надсилання/отримання повідомлення електронною поштою. Також таке уточнення здійснюється перед направленням зареєстрованого безробітного або іншої особи, яка шукає роботу, до роботодавця.

 

Як повідомити про закриття вакансії?

Роботодавець може повідомити центр зайнятості про закриття вакансії(й) шляхом електронної комунікації, зокрема мобільним або фіксованим зв’язком, надсилання повідомлення електронною поштою, а також під час особистої зустрічі з фахівцем центру зайнятості.

 

Чи буде штраф за неподання форми №3-ПН?

Чинне законодавство про зайнятість населення та інші нормативно-правові акти не передбачають фінансових санкцій для роботодавців чи адміністративної відповідальності для посадових осіб за неподання звітності про наявні вакансії.

Тобто обов’язок подання є, але штрафу за неподання такої форми немає.

Обов’язок із подання форми №3-ПН намагалися скасувати. Так, 21 серпня 2023 року було зареєстровано законопроєкт №9630, про який ми писали тут.

Крім іншого, цим законопроєктом пропонується скасувати обов’язок роботодавця подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії), але зберегти можливість подавати зазначену інформацію.

Проте поки що (09.05.2024) цей законопроєкт було прийнято тільки за основу, він наразі готується до другого читання. Тож обов’язок подання ф. №3-ПН залишається.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202512
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202526
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025582
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202594
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202527