Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини партнерів

Лікарняний – як і чим підтвердити страховий стаж: «7 хвилин» з Тетяною Мойсеєнко

Працівник надав лікарняний. Поговоримо про те, коли, як і чим підтвердити страховий стаж


Спочатку прокоментуємо деякі особливості щодо додатку 9 «Дані про трудовий та страховий стаж». Це довідка, яку надає Пенсійний фонд за зверненням страхувальника через сайт. Тут є деякі практичні моменти.

Так, якщо сьогодні існує страхувальник, який досі не може отримати довідку в електронному способі, то просто змініть браузер. Зайдіть на сайт Пенсійного фонду з іншого браузера і не буде ніяких проблем. Тобто технічних питань і проблем в отриманні довідки додатку 9 сьогодні немає.

Інша справа, коли у вас новоприйняті працівники. Наприклад, працівник прийнятий 5 березня, 15 березня він захворів, 25 березня надав лікарняний лист. Для розрахунку середньої зарплати бухгалтер має визначитися, який розрахунок середнього йому використовувати. Той, який має більше 6 місяців за останні 12, чи той, який менший по страховому стажу. Відповідно бухгалтер має замовити додаток 9. І звертаючись за додатком 9 до реєстру, ви стикнетесь з тим, що реєстр вам відповість «Вибачте, дана особа не перебуває з вами в трудових відносинах». Тобто у вас подання повідомлення про прийняття на роботу є, але нарахованого доходу ще немає. І відповідно, якщо ми не маємо нарахованого доходу, немає місяця страхового стажу і немає даних, які ви могли би отримати.

Тобто у цьому випадку інформація щодо страхового стажу може бути вчасно подана тільки застрахованою особою самостійно, довідкою ОК-7 чи ОК-5. Або можна звернутися через місяць, коли ви подасте за березень персоніфікацію, Пенсійний фонд здійснить нарахування страхового стажу і десь приблизно 26 квітня спробуйте знову запитати додаток 9. І тоді, можливо, ви вже дізнаєтесь стаж. Проте пройде місяць від того, як працівник надав вам лікарняний лист. Пройде місяць і ви створите оформлення протоколу, подасте заявку.

Проблеми, які існують сьогодні у фінансуванні Фонду соціального страхування, є по всій Україні і про це ми ще поговоримо. Але неприємним є той момент, що після подання заявки Фонд, затримуючи виплату, все ж таки її профінансує (припустимо, на початок червня). І так маємо: працівник захворів у березні, лікарняний отримали у червні. Це реальна ситуація, яка відбувається сьогодні.

 

Важливі висновки

1. Страховий стаж визначається за допомогою довідок форми Додаток 9, ОК-5 або ОК-7. 

2. Додаток 9 отримується роботодавцем самостійно. ОК-5 чи ОК-7 надають працівники, якщо роботодавець не може отримати дані про страховий стаж самостійно. 

3. По новоприйнятим працівникам запити щодо їх страхового стажу роботодавець може отримати зі значним запізненням (до місяця), що призводить до затримки у наданні заявки на фінансування до ФСС і виплаті сум лікарняних працівнику.

Джерело
7eminar.com
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини партнерів
Теги:
Лікарняні , Трудові відносини , «7 хвилин» від 7eminar.com

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 1

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?