Минулий тиждень розпочався не дуже вдало. ДФСУ оприлюднила проект постанови КМУ, якою пропонується скоротити операційний день для реєстрації податкових накладних і встановити його з 8 до 19 години (заразі — з 0 до 23 годин). Аргументують це необхідністю забезпечення безперебійної роботи інформаційних систем ДФС, проведенням технічних та регламентних робіт та іншими не дуже зрозумілими речами. Наразі це лише проект, а його автори протягом місяця очікають на «зауваження та пропозиції від фізичних і юридичних осіб». Судячи з реакції бухгалтерів на новину (понад 160 коментарів за три дні), їх буде багато і зовсім не схвальних.
«Вони працюють». Мінфін майже закінчив роботу над проектом змін до Податкового кодексу України, а ще збирається спростити процедури взяття на облік платників податків та платників ПДВ; Кабмін прийняв проект Держбюджету-2017 (докладно про його основні макроекономічні показники можна почитати ось тут), а Нацбанк вкорте пом’якшив адміністративні обмеження на валютному ринку (зокрема, з 15 вересня клієнти вже можуть отримувати кошти в іноземній валюті з поточних і депозитних рахунків на суму до 250 тис. гривень на добу), та ще й знизив облікову ставку до 15% (було 15,5%).
Особливості звільнення з ініціативи працівника — голові нюанси. Держпраці докладно розповіла про особливості звільнення з ініціативи працівника (з поважних і неповажних причин), а також дала кілька важливих порад, які варто врахувати при звільненні. Наприлад: у заяві працівника та наказі про звільнення слід обов'язково зазначити дату звільнення, яка є останнім днем роботи; у заяві варто написати, що працівник бажає одержати компенсацію за невикористані дні відпусток; необхідно заздалегідь подбати про наявність коштів на виплату повного розрахунку працівникові у день звільнення тощо. Більше порад та нюансів читайте тут.
Як надати позику директору? І як відобразити її надання у бухгалтерському та податковому обліку? По-перше, грошова позика надається за письмовим договором, підписувати який від імені позикодваця сам директор не має права. По-друге, у договорі обов’язково слід зазначити, що позика — безвідсоткова. По-третє, договір позики (як правило) набирає чинності з моменту її надання. А ще ПДВ і ЄСВ за наданою позикою не виникатиме, а от щодо ПДФО та військового збору будуть нюанси...
Про усе це «Дебет-Кредит» пише тут. В іншй консультації редакції ми описуємо ситуацію, коли директор (єдиний штатний працівник) вирішив змінити основне місце роботи, але хоче залишитись на посаді директора за сумісництвом. Як це правильно документально оформити — читайте за посиланням. Нарешті, ось тут ви знайдете великий матеріал редакції про неприбуткові організації, їх облік та оподаткування.
Одразу чотири новини про субсидії. По-перше, субсидія оформлюється на фактичних, а не на всіх зареєстрованих мешканців. Подаючи заяву на субсидію, мешканець квартири у розділі «склад сім’ї» декларації про доходи, повинен вказати родичів, котрі зареєстровані, але не живуть з субсидієотримувачем (так і написати: «зареєстровані, але не проживають»). По-друге, одноразова покупка на суму понад 50 тис. грн не завжди означає неможливість отримати субсидію. Наприклад, якщо людина оплатила операцію і сума перевищує 50 тис. грн, це не позбавляє її права на субсидію. По-третє, завдяки субсидіям українці платитимуть менше. Про це заявив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман та навів три приклади розрахунків платежів на житлово-комунальні послуги. Нарешті, усім непрацюючим пенсіонерам, які звернуться за призначенням житлових субсидій з вересня цього року, субсидія буде призначена за новими правилами — виходячи лише з розміру щомісячної пенсії, а не сукупного доходу за весь 2015 рік. Про це розказав Міністр соціальної політики Андрій Рева.
Але краще, звісно, усім нам мати такі доходи, щоб у субсидіях не було потреби.
Консультації від ДФС. Податківці нагадали, що грошові суми в таблицях звіту з ЄСВ заповнюються в гривнях з копійками (при цьому вони округлюються до двох десяткових знаків за загальновстановленими правилами); розказали, як вони визначатимуть звичайні ціни для бази обкладення ПДВ під час документальних перевірок; нагадали порядок подання новоствореною юрособою (яка не є платником ПДВ) повідомлення про головного бухгалтера та підказали, як юрособі - платнику єдиного податку виправити помилки у декларації.
Інші новини. Термінів для внесення змін до установчих документів у зв'язку з перейменуванням вулиць не визначено, — зазначає Мін'юст. Таким чином, госпсуб'єкти можуть вносити зміни щодо назви вулиці при внесенні змін до своїх установчих документів у загальному порядку. Мінсоцполітики роз'яснило нюанси звільнення працівника за власним бажанням у перiод тимчасової непрацездатностi або вiдпустки. А ВАСУ оприлюднив два цікавих рішення: про відображення у формі №1ДФ доходу з помилковою ознакою (яке не можна кваліфікувати як подання звітності з недостовірними відомостями), та про відповідальність працівників за перевитрату палива понад затверджених норм (на думку суду, з водіїв слід утримати 100% вартості перевитраченого).
Наостанок — не забувайте про звітність! Оновлену декларацію з ПДВ вперше слід подати до завтра, 20 вересня, включно. Податківці нагадали про це у своєму відоогляді, а докладніше про зміни у додатках до декларації з ПДВ та порядку заповнення податкових накладних читайте в аналітичній статті від редакції. Ще 20 вересня — останній день подання декларацій з плати за землю та акцизного податку за серпень 2016 р., Звіту про ЄСВ за серпень, а також сплати ЄСВ з доходу за серпень. Докладніше про усе це читайте на blank.dtkt.ua.
До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»
Сподобалась стаття?
Зареєструйтесь на сайті і раз на тиждень, зранку у понеділок, отримуйте на свою поштову скриньку листа від редакції із темою «Головне за тиждень».
Стисло і зрозуміло ми пишемо про найголовніше з того, що сталося минулого тижня і чого Вам очікувати у найближчі п`ять робочих днів. А, отже, Ви ніколи не пропустите усе дійсно найважливіше!
Зареєструватись і отримувати листи від редакції!