Маємо черговий реєстр рахунків зі сплати ЄСВ. 22 травня на сайті ДФС України з'явився окремий довідник рахунків для сплати ЄСВ. З чим пов'язана його поява – податківці не зазначили, до того ж у ньому відсутні назви банку, куди перерахується ЄСВ та опис призначення для сплати ЄСВ. Щоб знайти необхідні реквізити, потрібно відкрити символи для сплати ЄСВ та знайти у Реєстрі відповідної області необхідний рахунок (приклад пошуку ми наводимо тут).
В новій редакції викладено Порядок ведення ЄРПН. Його норми приведено у відповідність до чинного податкового законодавства. Звертаємо увагу: операційний день для реєстрації ПН та РК в ЄРПН залишається без змін: з 0 до 23-ї години.
Через три дні – літо. Будьте готові! Ми от підготувались і зібрали в оновленому довіднику на ДК-порталі усе необхідне для розрахунку відпусток на підприємстві: актуальні новини, документи, консультації, аналітичні матеріали і, звісно, приклади розрахунків та нарахування відпусткових.
І, до речі, ось ще дві консультації від фахівці редакції. Колективним договором підприємства встановлено нарахування премій до свят. Які нюанси бухгалтерського та податкового обліку при їх нарахуванні – читайте тут. А про порядок подання відомостей встановлено при зміні адреси підприємства – ось тут.
Питання останніх місяців: куди звертатися для правильного визначення коду послуг для податкової накладної? Податківці скеровують до Мінекономрозвитку, а там кажуть, що що розробником ДК 016:2010 є ДП «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем» (ДП «НДІ «Система») з міста Львова. І просять відправляти усіх зацікавлених туди. Вартість послуг – 950 грн за одну позицію.
А ще у тому ж листі податківці розказали, що код послуги у податковій накладній потрібно зазначати у форматі не менше 4-х знаків і з крапками. Наприклад, ось так: ХХ.ХХ.ХХ-ХХ.
Консультує ДФС. Фіскальна служба надала роз'яснення з приводу складання податкової накладної на відшкодування комунальних послуг (електроенергії, природного газу та водопостачання). Податківці наполягають, що відшкодування таких витрат є оплатою частини вартості послуги з оренди майна.
Також податківці розповіли про долю податкового кредиту за податковими накладними без кодів послуг, складених до 16 березня та після цієї дати і змінили свою думку з приводу нарахування ПДВ при експорті товарів за ціною нижче їх придбання. (Згідно нового роз'яснення на суму різниці між цінами продажу експортованого товару та його придбання не потрібно нараховувати ПДВ за ставкою 20%).
Ще минулого тижня ДФС оприлюднила лист, у якому роз’яснила про терміни давності проведення перевірок: у разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган повинен визначити суму зобов’язання протягом 1095 днів з дня подання розрахунку. Якщо протягом цього терміну ДФС не визначає розмір штрафу, то платник податків вважається вільним від такого зобов’язання (в т.ч. і від пені). Також спір стосовно «уточнень» не підлягає розгляду в суді.
Фахівці Мінсоцполітики розповіли про порядок ведення табелю обліку робочого часу. Згідно з роз'ясненням, його потрібно заповнювати двiчi на мiсяць:
• за першу половину мiсяця - для нарахування авансу;
• та за весь мiсяць - для розрахунку заробiтної плати за мiсяць.
Наприкiнцi мiсяця у табелi пiдраховується загальна кiлькiсть вiдпрацьованих днiв i днiв неявок на роботу.
Уряд затвердив порядок здійснення комплексних перевірок бізнесу. Відтепер планові перевірки будуть проводитися одночасно всіма органами державного нагляду, до планів яких включено суб'єкта господарювання. Строк здійснення комплексної перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, а для суб’єктів мікро-, малого підприємництва – 5 робочих днів.
Ми пишемо про це тут, а попередню статтю на цю тему із переліком держорганів, які можуть перевіряти у 2017 році, дивіться тут.
Дві новини від Нацбанку. І обидві датовані 25 травня. По-перше, НБУ прийняв рішення про зниження облікової ставки з 13% до 12.5% річних. По-друге, того ж дня Нацбанк прийняв рішення про збільшення у 1.5 рази (з 180 до 120 днів) граничного строку для розрахунків за експортними та імпортними товарними операціями.
І нова ставка, і нові строки діють вже з минулої п`ятниці, 26 травня.
Інші новини. Уряд вирішив ліквідувати Державну санітарно-епідеміологічну службу (її функції і так виконують МОЗ, Держпраці та Держпродспоживслужба); середня зарплата у березні становить 5887,70 грн (місяць назад ця цифра була майже на 300 грн менше); Мінсоцполітики скасувало радянські правила у сфері охорони праці (122 документи, видані у 1955-1991 роках); а Мінекономрозвитку пропонує збільшити у 2,5 рази поріг річного обсягу операцій для застосування РРО (з 200 до 500 тис. грн, а у разі здійснення окремих видів діяльності – з 75 тис. до 250 тис. грн).
І наостанок – що там з «1С» і його забороною? Поки оператор розповсюдження продуктів «1С:Підприємство» в Україні проводить прес-конфереції та закликає підтримати петицію про скасування санкцій, Ощадбанк розробляє свою систему для обслуговування малого та середнього бізнесу. Вона являє собою інтернет-банкінг, в якому можна вести бухгалтерський облік та здавати податкову звітність. Як заявив Голова правління Ощадбанку, зараз програма тестується на трьох обласних управліннях і вже до кінця 2017 року дасть можливість відійти від російського програмного забезпечення.
А ми у редакції розглянули, які альтернативи «1С» пропонуються на українському ринку: від SAP Business One і Microsoft Dynamics NAV до iFin і «Iнфо-Бухгалтер». Докладний огляд читайте ось тут.
До зустрічі вже влітку.
Ваш «Дебет-Кредит»
Сподобалась стаття?
Зареєструйтесь на сайті і раз на тиждень, зранку у понеділок, отримуйте на свою поштову скриньку листа від редакції із темою «Головне за тиждень».
Стисло і зрозуміло ми пишемо про найголовніше з того, що сталося минулого тижня і чого Вам очікувати у найближчі п`ять робочих днів. А, отже, Ви ніколи не пропустите усе дійсно найважливіше!
Зареєструватись і отримувати листи від редакції!