Національний банк України на своїй стрінці у facebook розповідає наступне.
На всіх власних вебсайтах небанківських фінансових установ, що займаються кредитуванням населення, повинна бути повна та прозора інформація для споживача.
Адже найперше, що спадає на думку, коли треба дізнатися умови потрібної фінансової послуги – погуглити. Та, на жаль, відома практика, коли вартість кредиту ховали за привабливими, але оманливими цифрами. Натомість наслідки порушення кредитних договорів та штрафи за це взагалі не зазначалися на вебсайтах деяких фінансових компаній.
Саме тому Національний банк затвердив вимоги щодо інформаційного забезпечення фінансовими установами споживачів про надання послуг споживчого кредитування, які вступили в дію на початку 2022 року (https://bit.ly/3nBIMuE).
Ці вимоги стосуються, зокрема, і всіх власних вебсайтів таких установ, на яких має бути зазначена така інформація:
- істотні характеристики споживчого кредиту (його загальна вартість, реальна процентна ставка тощо);
- публічна інформація (оферта);
- гіперпосилання на відомості про свідоцтво, ліцензії та дозволи, надані фінустанові;
- гіперпосилання на Держреєстр фінансових установ на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України;
- відомості про види фінансових послуг, що надаються споживачу, процедуру захисту персональних даних, порядок дій у разі невиконання споживачем обов’язків зі сплати кредиту, порядок розгляду звернень споживачів тощо;
- попередження про те, що підписання споживачем публічної пропозиції (оферти) передбачає надання його згоди на зазначені умови надання споживчого кредиту.
Це узагальнений перелік інформації, що повинен міститися на власних вебсайтах небанківських фінансових установ.
Детальніше варто зупинитися на першому пункті – істотних характеристиках споживчого кредиту. Про це розповімо в наступному дописі.
***