• Посилання скопійовано

Комітет ВРУ рекомендує остаточно прийняти закон про обмеження ставок за мікрокредитами

Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував прийняти у другому читанні законопроєкт №9422. Ним, зокрема, обмежується відсоток для мікрокредитів, захищається позичальник від свавілля з боку кредитних установ

Комітет ВРУ рекомендує остаточно прийняти закон про обмеження ставок за мікрокредитами

3 листопада Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував  Верховній Раді прийняти у другому читанні законопроєкт №9422 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного регулювання ринків фінансових послуг". Про це розповів Д. Гетманцев.

Про прийняття у першому читанні ми писали у цій новині.

Нагадаємо, що законопроєкт розроблено з метою виконання міжнародних зобов'язань, взятих Україною перед Міжнародним валютним фондом, стимулювання відповідального кредитування фінансовими установами, оптимізації наглядових повноважень Національного банку, зокрема щодо здійснення банківського нагляду у формі інспекційних перевірок, усунення проблемних питань, виявлених Національним банком під час наглядової діяльності у період дії карантину та воєнного стану, поновлення можливості застосування Національним банком заходів впливу у вигляді віднесення банку до категорії проблемних/неплатоспроможних.

Законопроєктом пропонується:

1) вивести нормативно-правові акти Національного банку, спрямовані на виконання ним функції державного регулювання та нагляду на ринках небанківських фінансових послуг з-під сфери дії Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

2) запровадити показник "денна процентна ставка за споживчим кредитом", визначити порядок його розрахунку та встановити максимальний його розмір на рівні 1% у день від загального розміру кредиту;

3) встановити вимоги обов’язкового зазначення у договорі про споживчий кредит інформації про денну процентну ставку (крім споживчих кредитів, виконання зобов’язань за якими забезпечено заставою/іпотекою або правом довірчої власності);

4) заборонити кредитодавцю та новому кредитору вимагати сплати будь-яких платежів, не зазначених у договорі про споживчий кредит та/або не врахованих у розрахунку денної процентної ставки, що вказана в договорі про споживчий кредит;

5) наділити Національний банк повноваженнями встановлювати додаткові вимоги до оцінки кредитоспроможності позичальника, застосовувати професійне судження при здійсненні нагляду у сфері споживчого кредитування, в тому числі контролю за дотриманням законодавства про рекламу фінансових послуг, а також встановлювати додаткові вимоги до складових розрахунку денної процентної ставки;

6) зобов'язати кредитодавця передавати інформацію щодо всіх споживчих кредитів незалежно від суми кредиту хоча б до одного з бюро кредитних історій, включеного до Єдиного реєстру бюро кредитних історій, здійснювати оцінку кредитоспроможності споживача з урахуванням вимог, встановлених законодавством;

7) заборонити встановлювати у договорі про споживчий кредит умову про продовження в односторонньому порядку строку користування кредитом (продовження строку користування кредитом має здійснюватися виключно шляхом укладення додаткового договору за домовленістю сторін);

8) надати права уповноваженим Національним банком України особам під час проведення інспекційної перевірки одержувати документи/інформацію шляхом віддаленого доступу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, бути присутніми на загальних зборах учасників банку, засіданнях ради банку, правління банку та комітетів банку, а також на засіданнях колегіальних органів учасника банківської групи, здійснювати перевірку осіб, які охоплюються наглядовою діяльністю Національного банку, за їх місцезнаходженням та/або шляхом віддаленого доступу до систем автоматизації, документів та інформації з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;

9) покласти на об’єкт перевірки зобов’язання щодо забезпечення безоплатного надання документів/інформації шляхом віддаленого доступу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та завчасного інформування уповноважених Національним банком осіб про проведення засідань колегіальних органів;

10) продовжити мораторій на застосування заходів впливу Національним банком України на підставі окремих положень статей 75 та 76 "Про банки і банківську діяльність", що покладають на регулятора обов’язок приймати рішення про віднесення банку до категорії проблемних або неплатоспроможних відповідно до певних критеріїв лише для банків, які протягом дії воєнного стану подадуть Національному банку України програму капіталізації, у тому числі програму капіталізації/реструктуризації, складену за результатами оцінки стійкості банку та забезпечуватимуть виконання погодженої Національним банком України програми у визначені в ній строки. Для решти випадків дію положень статей 75 та 76 Закону про банки буде поновлено.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»