Національний банк України визначив єдиний порядок використання електронного підпису та електронної печатки:
- в банківській системі України,
- на ринках небанківських фінансових послуг, державне регулювання та нагляд за діяльністю на яких здійснює Національний банк України;
- під час надання платіжних послуг.
Тепер норми стосовно створення, оброблення та зберігання електронних документів, що діють у банківській системі України та під час надання платіжних послуг, поширюватимуться і на учасників ринку небанківських фінансових послуг та їхніх клієнтів.
Зокрема, Національний банк:
- врегулював порядок застосування всіх видів електронного підпису та електронної печатки на ринках фінансових та платіжних послуг в одному документі;
- передбачив нові види електронного підпису та електронної печатки: удосконалений електронний підпис з кваліфікованим сертифікатом, удосконалена електронна печатка з кваліфікованим сертифікатом, цифровий власноручний підпис;
- оновив вимоги до створення та зберігання електронних документів, забезпечення інформаційної безпеки під час обробки електронних документів в інформаційних системах фінансових установ.
Такі новації сприятимуть подальшому розвитку безпаперових технологій під час надання фінансових і платіжних послуг, а також розвитку методів дистанційного підписання договорів.
Відповідні норми містить постанова Правління Національного банку України від 20 грудня 2023 року №172 "Про затвердження Положення про використання електронного підпису та електронної печатки", що набирає чинності з 31 грудня 2023 року.