Подальшу співпрацю у рамках забезпечення кібербезпеки України обговорили представники банківської спільноти 4 жовтня 2016 року під час круглого столу “Кібербезпека банківської системиˮ.
Під час круглого столу учасники зосередили свою увагу на актуальних питаннях розвитку кіберзахисту та інформаційної безпеки в банківській системі України.
Як свідчить світовій досвід, найбільша кількість інцидентів кібербезпеки критичних інформаційних інфраструктур фіксується саме у фінансовому секторі.
Заступник Голови НБУ Якій Смолій нагадав, що Указом Президента України було затверджено Стратегію кібербезпеки України, згідно з якою на Національний банк України покладається функція формування вимог щодо захисту критичної інфраструктури у банківській сфері.
“Національний банк завжди приділяв особливу увагу захисту банківської інфраструктури від шахрайських дій. Проте раніше наші зусилля були зосереджені на окремих операціях, таких як міжбанківські розрахунки або операції з платіжними картками, – зауважив Яків Смолій. – Зараз слід розглядати проблему належної кібербезпеки значно ширше та сконцентруватися на забезпеченні кіберзахисту всього фінансово-банківського секторуˮ.
Представники Національного банку ознайомили присутніх з розробленим регулятором проектом створення Центру реагування на інциденти кібербезпеки у банківській системі та платіжному просторі України, а інформаційний портал Центру має забезпечити швидку та надійну взаємодію між українськими банками, правоохоронними органами та командами реагування на комп’ютерні інциденти суб’єктів забезпечення кібербезпеки України.
Згідно з планами НБУ через цю єдину платформу відбуватиметься централізоване інформування всіх суб’єктів про шахрайські інциденти та координація дій з їх протидії.
Було також вирішено активізувати спільні зусилля щодо розвитку та становлення інноваційних інформаційних та технологічних рішень із забезпечення кіберзахисту та інформаційної безпеки в банківській системі України.