Як повідомляє "Сьогодні. ua", кіберзлочинці минулого року вкрали з карток українців майже півмільярда гривень і не збираються зупинятися. У ресторанах, магазинах і на автозаправних станціях України почався новий сплеск крадіжок з банківських карток. Експерт з інформаційної безпеки Олексій Красюк познайомив з обладнанням злочинців, яке зчитує реквізити з платіжних карток. Так звана "накладка" дуже схожа на банківську, але, на відміну від оригіналу, має всілякі магніти і дроти.
"В оригінальних пристроях ніякого подібного обладнання немає. Не повинно бути ні затемнення, ні магнітної головки – просто прозоре, нічого там не повинно", – підкреслює Красюк.
Найскладніше злодіям зчитати інформацію з чипованої картки. Тому фахівець радить завжди замовляти в банку саме таку.
Але найпростіша порада від експертів – завжди приховувати пін-код, знімаючи гроші в банкоматі. І не тільки від людей, які стоять позаду в черзі. Раніше Нацбанк теж закликав українців не розголошувати інформацію про персональні дані та реквізити платіжних карток. Докладніше про це читайте тут>>
Фахівці радять прикривати пін-код рукою або гаманцем, адже зловмисники отримують дані за допомогою маленьких камер, які прикріплюють до банкомату зверху або збоку. Саме так минулого року злодії обдурили понад сотню українців.
Вкрасти дані картки шахраї можуть і через POS-термінали. Розрізнити, де справжній, а де ні, складно навіть профі.
"У банку повинен бути ваш контактний номер телефону та підключена послуга SMS-повідомлення. Вас інформуватимуть про будь-яку спробу оплати – вдалу чи невдалу. Якщо телефон мовчить, звертайтеся до банку, а при необхідності викликайте поліцію", – радять фахівці.
Нещодавно в інтернеті опублікували листування, e якому аферисти вчать працівника ресторану привласнювати дані з карток клієнтів за допомогою підробленого POS-терміналу – він працює аналогічно, як і звичайний, але всі відомості про картку і пін-код зберігає. А при проведенні операції видає чек: "Помилка. Немає зв'язку з банком". Так злодії копіюють дані відвідувачів, а потім роблять дублікати платіжних карток і спустошують рахунки своїх жертв.
Ольга Насонова, знавець ресторанного бізнесу, каже, що нечесні працівники в закладах громадського харчування з'являються часто. Тому офіціант завжди повинен відвертатися, коли ви вводите секретний код. А термінал – видавати чек з логотипом банку, юридичною адресою закладу і сумою.
***
Читайте також: Ощадбанк повідомив про новий спосіб шахрайства