• Посилання скопійовано

Трудову книжку звільненому працівникові можна переслати поштою

Проте тільки за письмовою згодою працівника. На цьому наголосило Мінсоцполітики у черговому листі, додатково роз'яснивши й інші проблемні питання законодавства про працю, що виникли у зв’язку з проведенням АТО

Трудову книжку звільненому працівникові можна переслати поштою

Міністерство соціальної політики у листі від 27.01.2015 р. №73/13/84-15  насамперед нагадало, що при звільненні виплата всіх сум, що належать працівнику, провадиться в день звільнення. Якщо працівник у день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок.

Повний розрахунок при звільненні полягає у виплаті:

  • заробітної плати, належної працівнику до дня звільнення (включаючи цей день, адже він є останнім робочим днем),
  • індексації,
  • компенсації за всі дні невикористаних відпусток тощо.

У випадку затримки повного розрахунку при звільненні працівник може звернутися до комісії з трудових спорів без обмеження будь-яким строком.

Окрім того, фахівці Мінсоцполітики зазначили, що пересилання трудової книжки поштою з доставкою на зазначену адресу допускається тільки за письмовою згодою працівника.

Так, разі відсутності працівника на роботі в день звільнення власник або уповноважений ним орган у цей день надсилає йому поштове повідомлення із вказівкою про необхідність отримання трудової книжки.

Документальним підтвердженням факту нез'явлення працівника за трудовою книжкою в день звільнення є рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, де вказано про необхідність отримання трудової книжки у зв’язку зі звільненням.

Трудові книжки, що не були одержані працівниками при звільненні, зберігаються протягом двох років у відділі кадрів підприємства окремо від інших трудових книжок працівників, які перебувають на роботі. Після цього строку незатребувані трудові книжки зберігаються в архіві підприємства протягом 50 років, а після закінчення цього строку їх можна знищити в установленому порядку.

 Щодо виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника, Мінсоцполітики зазначило, що працівнику, що заміщує, виплачується різниця між фактичним окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщує.

Рішення про призначення працівника "тимчасовим виконувачем обов'язків" ухвалюється безпосередньо на підприємстві. У випадку, коли згідно із посадовою (робочою) інструкцією працівник на час відсутності керівника має виконувати його функції, йому різниця в окладах не виплачується і саме цей працівник має призначатися "тимчасовим виконувачем обов'язків".

Якщо ж ці функції не передбачені його посадовою (робочою) інструкцією, а працівник наказом (розпорядженням) по підприємству призначений "тимчасовим виконувачем обов'язків", то йому виплачується різниця в окладах.

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»