Мінсоцполітики на своєму сайті опублікувало проект Закону щодо зміни підходів застосування прожиткового мінімуму при визначенні розмірів заробітної плати та запровадження нового підходу до визначення розміру штрафної ставки.
Цим законопроектом пропонується «відв’язати» низку законопроектів від прожиткового мінімуму та неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Що замість цього прийде на заміну – розглянемо детальніше.
Мінімальний оклад
Згідно законопроекту мінімальні оклади держслужбовців будуть встановлюватись на 1 січня календарного року відповідно до категорії працівників і в подальшому протягом року змінюватись не будуть.
При цьому в Законі про оплату праці залишиться норма про те, що схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі:
- мінімального розміру посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України;
- міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів.
Тобто, відв’язка від прожиткового мінімуму відбудеться. А розмір мінімального окладу для бюджетників визначатиме сам Кабмін.
Що ж до госпрозрахункових підприємство, то для них мінімальний оклад (тарифна ставка) або інша мінімальна базова величина буде визначатись в розмірі не меншому за 50% мінімальної заробітної плати, визначеної відповідно до закону.
Штрафи за адміністративні/кримінальні правопорушення
Для кваліфікації адміністративних та кримінальних правопорушень пропонується застосовувати розрахункову одиницю, яка буде затверджувати законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Розмір штрафної ставки у вигляді грошових стягнень, замість неоподатковуваного мінімуму (17 грн) буде становити 0,3% середньомісячного доходу особи за рік, що безпосередньо передував року вчинення адміністративного (кримінального) правопорушення, але не менше 17 грн.
При цьому, у випадку стягнення штрафу за місцем вчинення адміністративного правопорушення, розмір штрафної ставки буде становити фіксовані 17 грн.
Під середньомісячним доходом особи розуміється дохід, отриманий за трудовим договором (цивільно-правовими договорами), дохід, отриманий від здійснення підприємницької діяльності (незалежної професійної діяльності), пенсії та інші види доходів, відрахування з яких не заборонено законом.
Яких законодавчих документів будуть стосуватись зміни?
В частині визначення посадового окладу:
- Кодекс законів про працю України;
- ч. 3 ст. 585 Митного кодексу України;
- ч. 2 ст. 18 Закону України «Про судову експертизу»;
- Закон України «Про оплату праці»;
- Закон України «Про Центральну виборчу комісію»;
- Закон України «Про Національне антикорупційне бюро України»;
- ч. 2-3 ст. 16 Закону України «Про запобігання корупції»;
- Закон України «Про прокуратуру»;
- ч. 1 ст. 24 Закону України «Про Рахункову палату»;
- ст. 13 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»;
- ч. 3 ст. 51 Закону України «Про державну службу»;
- ст. 20 Законі України «Про Державне бюро розслідувань»;
- ст. 12 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»;
- Закон України «Про освіту».
В частині визначення розміру штрафів:
- Кодекс України про адміністративні правопорушення;
- Кримінальний кодекс України;
- ст. 132 Кримінально-виконавчого кодексу України;
- Кримінально процесуальний кодекс України;
- Закон України «Про виконавче провадження»;
- ст. 135 Господарського процесуального кодексу України;
- ст. 148 Цивільного процесуального кодексу України;
- Кодекс адміністративного судочинства України.