• Посилання скопійовано

Як провести аудит трудової книжки: нагадування від ПФУ

Перед скануванням трудової книжки необхідно провести її ретельний аудит, тобто перевірити усі записи на відповідність вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників

Як провести аудит трудової книжки: нагадування від ПФУ

Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області нагадує, що в Україні триває перехід до ведення обліку трудової діяльності в електронній формі, на що законодавством відведено 5 років. До 10 червня 2026 року працівники та роботодавці мають подати сканкопії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду України через вебпортал електронних послуг.

Перед скануванням трудової книжки необхідно провести її ретельний аудит, тобто перевірити усі записи на відповідність вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників від 29.07.1993 №58. На що звернути увагу під час аудиту і як виправити виявлені неточності?

 

Перевірка першої сторінки (титульного аркушу)

Перевіряємо:

– правильність написання прізвище, ім’я та по батькові (ПІБ) – вони мають бути вказані повністю, без заміни імені та по батькові ініціалами. Дата народження і ПІБ повинні співпадати з паспортними даними;

– оформлення записів про зміну працівником ПІБ або дати народження (якщо така зміна мала місце): попередній запис має бути закреслено однією рискою і поряд записано нові дані з посиланням на документ, на підставі якого виправлено запис, його реквізити, номер і дата видачі. Ця інформація має бути завірена підписом особи, яку уповноважує установа, та печаткою;

– наявність підписів власника трудової книжки та особи, відповідальної за видачу трудових книжок на підприємстві/установі; 

– наявність печатки підприємства (або печатки відділу кадрів), на якому вперше
заповнювалася трудова книжка.

 

Перевірка записів у розділі «Відомості про роботу»

Звертаємо увагу на те, щоб:

– у записах про прийняття на роботу та звільнення з роботи були зазначені: дата початку роботи, повне найменування підприємства/організації/установи, назва посади чи професії, номери і дати наказів про прийняття/звільнення;

– окремим рядком було зроблено запис про перейменування із зазначенням розпорядчого акта, його дати та номера, – якщо за час роботи назва підприємства змінювалася;

– записи про звільнення чи переведення були здійснені у точній відповідності до формулювань чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю закону;

– записи про звільнення були засвідчені печаткою.

 

Як усунути виявлені недоліки?

У разі виявлення неправильно зазначених ПІБ або дати народження власника документа зміни можна вносити за останнім місцем роботи на підставі відповідних документів, за їх відсутності факт належності трудової книжки особі може бути встановлений у судовому порядку. 

У  разі виявлення  неправильного  або  неточного  запису відомостей  про  роботу,  переведення, а також про нагородження та заохочення тощо виправлення    виконується  власником  або уповноваженим ним органом,  де було  зроблено  відповідний  запис. Якщо підприємство ліквідоване, відповідний запис робить правонаступник, а у разі його відсутності – архів.

Звертаємо увагу!

***

Читайте також:

Джерело: Пенсійний фонд України

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»