Основною метою проекту Закону є вирішення проблеми легалізації заробітної плати та в свою чергу, збільшення надходжень до фондів соціального страхування.
Проектом Закону передбачається здійснити перерозподіл єдиного внеску між роботодавцем та найманим працівником шляхом збільшення розміру утримань із заробітної плати працівників на 13% (до 16,64%) та відповідно зменшення розміру нарахувань на фонд оплати праці для роботодавця на 13 %.
В діючих умовах середньомісячний відсоток нарахованого та утриманого єдиного внеску складає 39,47 % (35,83 % – роботодавець, 3,68 % – працівник), роботодавець сплачує 91 відсоток від його загальної суми, а найманий працівник 9 відсотків.
Після перерозподілу розміру єдиного внеску така пропорція становитиме 22,83 % - роботодавець, 42,16 % - сплачуватиме працівник.
Такий перерозподіл не повинен призвести до зменшення реальної заробітної плати найманих працівників, що повинно закріпитись законодавчо.
Перерозподіл єдиного внеску від роботодавця до найманого працівника буде сприяти зацікавленості в його сплаті останнім, посиленні страхових принципів у соціальному страхуванні та зменшенні дефіциту бюджету фонду внаслідок легалізації заробітної плати та зайнятості.
Також проектом передбачається вилучення положень із Закону україни «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо застосування платниками з 2016 року понижуючого коефіцієнту 0,6 до розміру єдиного внеску, що в свою чергу сприятиме збалансуванню бюджету Фонду. За прогнозними розрахунками втрати бюджету Фонду у 2016 році від застосування такого коефіцієнту становитимуть 65,6 млрд. грн.