З 13.02.2020 року набирає чинності Закон від 14.01.2020 р. №440 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи». При цьому цей Закон зачіпає і Закон про ЄСВ, яким визначено порядок адміністрування та сплати ЄСВ.
Косметичні правки
Щоб привести Закон про ЄСВ у відповідність до решти законодавчих актів, його доповнено новим терміном «податковий орган».
Податковий орган - це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування ЄСВ, та його територіальні органи.
У зв’язку з цим у тексті Закону замінено термін «орган доходів і зборів» на «податковий орган».
Що зміниться в адмініструванні ЄСВ?
Крім косметичних змін, до Закону внесено і ряд суттєвіших правок, хоча і вони в основному стосуються порядку адміністрування ЄСВ податковим органом:
- у статтю 5: податкові органи будуть повідомляти, крім Пенсійного фонду, також і Фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування про взяття на облік платників ЄСВ;
- у статтю 12: податкова буде подавати центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (тобто Мінфіну), пропозиції щодо встановлення форм, строків і порядку прийняття та обробки звітності, зокрема в електронній формі, від платників щодо нарахування, обчислення та сплати ЄСВ. Ось саме так зазначено в Законі. Скоріш за все, мається на увазі, що податкова збиратиме пропозиції щодо всіх зазначених питань і надсилатиме їх Мінфіну. А вже Мінфін вирішувати, що з ними далі робити, брати до уваги чи ні;
- у статтю 19: до реєстру страхувальників, поміж іншим, будуть вноситись відомості про реєстраційний номер платника ЄСВ;
- у статтю 25 вносяться дві зміни:
- перша передбачає, що самостійно визначені платником ЄСВ зобов’язання зі сплати ЄСВ не підлягають оскарженню. Зрозуміти цю норму просто: оскаржити в адміністративному або в судовому порядку платник ЄСВ може лише суму ЄСВ, нараховану (донараховану) йому податківцями. Якщо платник визначив цю суму самостійно (навіть і помилково), скаржитись він може лише на себе. Втім, в більшості випадків він може цю суму виправити (теж самостійно), не чекаючи на перевірку від податківців;
- другою зміною уточнено, що вимога про сплату недоїмки надсилається в електронній формі податковим органом підрозділу державної виконавчої служби у разі, якщо платник ЄСВ протягом десяти календарних днів з дня отримання вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з податковим органом шляхом оскарження в адміністративному або в судовому порядку.
Зверніть увагу: згідно з ч. 7 ст. 26 Закону про виконавче провадження, якщо в заяві стягувача зазначено рахунки боржника у банках, інших фінансових установах, виконавець негайно після відкриття виконавчого провадження накладає арешт на кошти боржника.
Якщо в заяві стягувача зазначено конкретне майно боржника, виконавець негайно після відкриття виконавчого провадження перевіряє в електронних державних базах даних та реєстрах наявність права власності або іншого майнового права боржника на таке майно та накладає на нього арешт. На інше майно боржника виконавець накладає арешт в порядку, визначеному ст. 56 цього Закону.
Отже, якщо ви отримали таку вимогу від податківців, то часу на те, щоб на ваше майно не наклали арешт, у вас небагато! Таку вимогу слід або погасити, або оскаржити протягом 10 календарних днів.