Три дні назад, на засіданні 9 грудня, Кабмін затвердив Порядок надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання. Він визначає умови та механізми надання одноразової компенсації для відшкодування витрат, понесених під час сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Про це ми писали тут.
І тільки у суботу, 12 грудня, на сайті КМУ та в "Урядовому кур'єрі" №243 від 12.12.2020 року було оприлюднено порядки щодо отримання карантинної допомоги та компенсації зі сплати ЄСВ для юросіб.
Ось ці три порядки:
- Порядок звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, затверджений постановою КМУ від 09.12.2020 р. №1233.
- Його можна завантажити тут.
- Заяву можна завантажити тут.
- Порядок надання одноразової матеріальної допомоги юрособам, розрахунку її розміру, стягнення, повернення невикористаної її суми, затверджений постановою КМУ від 09.12.2020 р. №1231.
- Його можна завантажити тут.
- Заява та відомості по працівникам - тут.
- Порядок використання коштів, виділених для надання одноразової компенсації юрособам з метою відшкодування витрат на сплату ЄСВ на період обмежувальних карантинних заходів затверджено постановою КМУ від 09.12.2020 р. №1230.
- Переглянути його можна тут.
Всі ці постанови було опубліковано в "Урядовому кур'єрі" №243 від 12.12.2020 року. Тож порядки почали діяти саме з цієї дати. Аналіз порядків ми наведемо зовсім скоро в окремому аналітичному матеріалі.
Які КВЕДи треба мати, щоб отримати допомогу?
Свого часу міністр Михайло Федоров на своїй сторінці у facebook повідомив, що допомогу отримають працівники або ФОП, якщо її роботодавець має одну з 6-ти категорій КВЕД:
- 47 – Роздрібна торгівля (крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами);
- 55 – Тимчасове розміщування;
- 56 – Діяльність із забезпечення стравами та напоями;
- 59.14 – Демонстрація кінофільмів;
- 90 – Діяльність у сфері творчості, мистецтва та розваг;
- 93 – Діяльність у сфері спорту, організування відпочинку та розваг.
Але ввечері у суботу, 12 грудня, нарешті з'явився текст постанови від 09.12.2020 р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Окрім того, що цією постановю на всій території України продовжено карантин до 28 лютого 2021 року, та запроваджено локдаун (з 00 годин 00 хв. 8 січня 2021 р. до 00 годин 00 хв. 25 січня 2021 р.) (про це ми докладно пишемо тут), нею ще й визначено той самий Перелік основних КВЕД, відповідність яким дає право на отримання «карантинної» допомоги у 8000 грн.
Перелік наведено у додатках до постанови, завантажити їх можна за цим посиланням, або перегляднути у нашій новині, або догортайте до кінця цієї статті - він там також наведений
Хто має право на допомогу?
За повідомленням ПФУ, право отримання одноразової допомоги у розмірі 8 тисяч гривень мають:
наймані працівники, які:
- на 10 грудня 2020 року ПРАЦЮЮТЬ за основним місцем роботи у роботодавця, діяльність якого була тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів;
- середня заробітна плата яких за третій квартал 2020 року не перевищує тридцять тисяч гривень на місяць;
фізичні особи – підприємці, які:
- на 10 грудня 2020 року ЗАРЕЄСТРОВАНІ 3 місяці і більше як фізичні особи – підприємці (перевірити факт реєстрації), та у 2020 році сплатили ЄСВ за себе не менше ніж за 3 місяці;
- не є одночасно фізичною особою – підприємцем та найманим працівником.
Окремо зауважимо, що детально про те, хто з ФОП, роботодавців та працівників має право на допомогу, ми наводили у редакційній аналітиці на підставі тексту закону.
Як буде виплачуватися допомога та як подати заяву?
За позицією Мінсоцполітики, виплата карантинної допомоги буде здійснена 24 грудня Ощадбанком. Для цього застраховані особи мають подати заяву до ПФУ через «Дію». Але ПФУ навів своє роз'яснення щодо алгоритму подання заяв двома способами: через застосунок "Дія" та Єдиний державний портал послуг. Про це ми писали тут.
Зауважимо, що перевірка відповідності основного виду діяльності роботодавця переліку заборонених видів та факту нарахування та сплати ЄСВ здійснюватиметься в «Дії» автоматично при поданні заяви. Заява на виплату одноразової допомоги застрахованим особам подається до 21 грудня 2020 р. включно.
Увага! За планами послуга в Дії має запрацювати з 14 грудня. Про це ми писали тут.
Як отримати послугу на порталі електронних послуг? (повідомлення ПФУ)
- Знадобиться кваліфікований електронний підпис для авторизації у порталі.
- Зареєструватися чи авторизуватися, якщо особа вже зареєстрована, у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.
- У розділі «Послуги» обрати «Одноразова матеріальна допомога ФОПам та найманим працівникам».
- Дія автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.
- Необхідно підтвердити поточне місце роботи.
- Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. УВАГА – отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
- Перевірити та надіслати заповнену заяву.
- Очікуйте повідомлення про зарахування виплати в банк.
Як отримати послугу у застосунку? (має запрацювати з 14 грудня)
- Завантажити застосунок «Дія»
- Авторизувати у застосунку через свій Приват24, Monobank, або BankID НБУ.
- У розділі «Послуги» натиснути «Отримати допомогу» (див скрін нижче).
- Дія автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.
- Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. УВАГА – отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
- Очікуйте сповіщення про опрацювання заяви.
- Заповнення заяви
У заяві автоматично формуються:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків АБО серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
- адреса місця проживання;
- належність найманого працівника чи фізичної особи – підприємця до категорій осіб, які мають право на виплату одноразової допомоги (підтверджується шляхом проставлення відповідної позначки в заяві).
Застрахованою особою вноситься номер банківського рахунка заявника – за стандартом IBAN (одноразова допомога виплачується виключно на банківський рахунок. У разі відсутності банківського рахунку, його необхідно відкрити у будь-якому обраному банку),
Заява вважається поданою у разі заповнення ідентифікованою особою всіх полів форми.
***
ПЕРЕЛІК
основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2
Код |
Розділ |
Назва |
Довідник |
45.32 |
45 |
Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів |
2010 |
47.19 |
47 |
Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах |
2010 |
47.41 |
47 |
Роздрібна торгівля комп’ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.43 |
47 |
Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку і зображення |
2010 |
47.51 |
47 |
Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.52 |
47 |
Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-текстильними виробами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.53 |
47 |
Роздрібна торгівля килимами, килимовими виробами, покриттям для стін і підлоги в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.54 |
47 |
Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.59 |
47 |
Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.61 |
47 |
Роздрібна торгівля книгами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.62 |
47 |
Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.63 |
47 |
Роздрібна торгівля аудіо- та відеозаписами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.64 |
47 |
Роздрібна торгівля спортивним інвентарем у спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.65 |
47 |
Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.71 |
47 |
Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.72 |
47 |
Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.76 |
47 |
Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.77 |
47 |
Роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах |
2010
|
47.78 |
47 |
Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах |
2010 |
47.79 |
47 |
Роздрібна торгівля вживаними товарами в магазинах |
2010 |
47.82 |
47 |
Роздрібна торгівля з лотків і на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям |
2010 |
47.89 |
47 |
Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами |
2010 |
47.99 |
47 |
Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами |
2010 |
55.20 |
55 |
Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання |
2010 |
56.10 |
56 |
Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування |
2010 |
56.21 |
56 |
Постачання готових страв для подій |
2010 |
56.30 |
56 |
Обслуговування напоями |
2010 |
82.30 |
82 |
Організація конгресів і торговельних виставок |
2010 |
90.01 |
90 |
Театральна та концертна діяльність |
2010 |
90.02 |
90 |
Діяльність із підтримки театральних і концертних заходів |
2010 |
90.04 |
90 |
Функціонування театральних і концертних залів |
2010 |
91.01 |
91 |
Функціонування бібліотек і архівів |
2010 |
91.02 |
91 |
Функціонування музеїв |
2010 |
93.11 |
93 |
Функціонування спортивних споруд |
2010 |
93.12 |
93 |
Діяльність спортивних клубів |
2010 |
93.13 |
93 |
Діяльність фітнес-центрів |
2010 |
93.21 |
93 |
Функціонування атракціонів і тематичних парків |
2010 |
93.29 |
93 |
Організація інших видів відпочинку та розваг |
2010 |
95.11 |
95 |
Ремонт комп’ютерів і периферійного устаткування |
2010 |
95.12 |
95 |
Ремонт обладнання зв’язку |
2010 |
95.21 |
95 |
Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку і зображення |
2010 |
95.22 |
95 |
Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання |
2010 |
95.23 |
95 |
Ремонт взуття та шкіряних виробів |
2010 |
95.24 |
95 |
Ремонт меблів і домашнього начиння |
2010 |
95.25 |
95 |
Ремонт годинників і ювелірних виробів |
2010 |
95.29 |
95 |
Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку |
2010 |
96.01 |
96 |
Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів |
2010 |
96.04 |
96 |
Діяльність із забезпечення фізичного комфорту |
2010 |
59.14 |
59 |
Демонстрація кінофільмів |
2010 |
Постанова №1236, якою, крім порядку нового карантину, введено й зазначені вище кведи, було опубліковано в "Урядовому кур'єрі" №243 від 12.12.2020 року. Відповідно з цієї дати почав дійти й перелік КВЕДів.
UPD_16/12/2020
Уряд прийняв рішення про продовження строку подання заяв до 31 грудня. Про це ми інформуємо тут.
***
Читайте також:
- Одноразова допомога працівникам та ФОП: хто і як її отримає?
- УВАГА! Оприлюднено КВЕДи, які треба мати, щоб отримати «карантинну» допомогу
- Локдаун у січні: які будуть обмеження? Нарешті з’явився офіційний текст постанови КМУ
- Уряд затвердив порядки для карантинної допомоги
- З 10 грудня діють три важливі «карантинні» закони: про 8000 грн допомоги, відстрочення РРО для ФОП і податкові пільги
- Одноразова «карантинна» допомога працівникам і ФОП та компенсація ЄСВ для роботодавців: кому, скільки та на яких умовах?
- Отримання одноразової карантинної допомоги: пам'ятка від ПФУ
- Як подати заяву на карантинну допомогу та коли чекати її виплату: роз'яснює Мінсоцполітики