• Посилання скопійовано

Як зареєструватися на сайті ПФУ, щоб отримувати електронні послуги?

Вам треба дізнатися онлайн про власний страховий стаж або про стаж вашого працівника? Ви бажаєте переглянути електронну трудову книжку вашого майбутнього працівника? Ці сервіси надаються на сайті ПФУ зареєстрованим користувачам

Як зареєструватися на сайті ПФУ, щоб отримувати електронні послуги?

Які електронні сервіси надає ПФУ?

Перелік послуг, які можна отримати на сайті ПФУ, можна переглянути тут. На цій сторінці ви побачите майже все, що давно або нещодавно читали в наших новинах: і електронні трудові книжки (назва сервісу «Відомості про трудову діяльність»), і електронні листки непрацездатності (назва сервісу «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності»), і страховий стаж (назва сервісу «Дані з реєстру застрахованих осіб»). І, звісно, це ще не все.

Проте, як одразу попереджає віконце, яке «спливає» при відвідуванні сайту, отримати послуги зможуть лише зареєстровані користувачі.

 

Як зареєструватися на сайті ПФУ?

У листі від 23.04.2021 р. №2800-050101-8/19625 ПФУ пояснив, що шляхів реєстрації два. Це, власне, написано і на самому сайті ПФУ тут.

Перший (класичний): реєстрація користувачів електронних послуг на сайті (вебпорталі) здійснюється на підставі заяв, складених за формою згідно з додатками 2, 3 Положення 13-1, поданих до органу Пенсійного фонду особисто з пред’явленням документів, що посвідчують особу. У разі подання заяв через уповноваженого представника до заяви додаються документи, що підтверджують його повноваження.

Зверніть увагу! Для реєстрації страхувальників (підприємств, установ та організацій, інших юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, у тому числі філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки зі застрахованими особами) як користувачів послуг вебпорталу обов’язково вказуються:

  • повне найменування юридичної особи (страхувальника);
  • дата державної реєстрації згідно з витягом (випискою) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
  • код за ЄДРПОУ (пункт 4 Розділу IV Положення 13-1).

При цьому потрібно зробити такі кроки:

  1. З’ясуйте, до якого територіального органу ПФУ вам необхідно звернутись для оформлення заяви. Тут наведений перелік органів ПФУ з їх адресами.
  2. Прийдіть до Пенсійного фонду та оформіть заяву. Ви можете підготувати заяву вдома (форми заяв: для громадянина; для страхувальника), але фахівці Фонду допоможуть вам у її заповненні. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам друкується розписка про одержання заяви, а також (важливо!!!) «реєстраційний код». Цей код необхідний для реєстрації на вебпорталі, тож зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
  3. Завершіть реєстрацію, зайшовши на вебпортал ПФУ в мережі Інтернет і вибравши пункт меню «Реєстрація» в закладці "Реєстрація за заявою". Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту ваших персональних даних.
  4. Після реєстрації на введену вами електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації ви отримаєте повідомлення вебпорталу про успішне закінчення реєстрації.

Другий (сучасний): реєстрація на вебпорталі осіб, в тому числі страхувальників, які мають кваліфікований електронний підпис (далі - КЕП) здійснюється автоматично. Тобто дистанційно і онлайн.

Для авторизації за КЕП з флешки або з токена вам потрібно виконати такі кроки:

  1. На екранній формі «Вхід» в закладці «За КЕП» або «За токеном» ознайомитися зі списком АЦСК, КЕП яких підтримує вебпортал ПФУ;
  2. Якщо Ви не маєте ще КЕП одного з цих АЦСК, вам необхідно звернутися в АЦСК та отримати КЕП. Інформація щодо отримання КЕП може вами бути отримана в Інтернеті залежно від АЦСК, обраного вами;
  3. Після отримання КЕП оберіть пункт головного меню «Вхід» та виконайте перший вхід на Портал за КЕП (закладка «За КЕП»).

Для авторизації за КЕП з ЕПП потрібно:

  1. Якщо Ви не маєте ще електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), зверніться до органу ПФУ та отримайте ЕПП. Ключ КЕП, записаний в Електронному пенсійному посвідченні, створюється автоматично в процесі підготовки вашого особистого Електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). Для використання ЕПП ви маєте пам’ятати PIN-код, який встановили при отриманні ЕПП для додатку КЕП.
  2. Після отримання ЕПП оберіть пункт головного меню «Вхід» та виконайте перший вхід на Портал за ЕПП (закладка «За ЕПП»).

Для авторизації за БанкІД або МобайлІД вам потрібно:

  1. Обрати на вебпорталі авторизацію засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації (ID.GOV.UA).
  2. Відпрацювати авторизацію за БанкІД або МобайлІД на сайті інтегрованої системи електронної ідентифікації.

Але  у згаданому листі ПФУ наголошує, що на авторизацію користувача як страхувальника (очевидно, мається на увазі страхувальник-юрособа) за КЕП на вебпорталі мають право особи, яким надано право підпису як керівництву підприємства, або за допомогою кваліфікованої електронної печатки підприємства.

Наостанок зауважимо, що реєстрація одного користувача на сайті ПФУ відбувається лише один раз! Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, перeгляд анкетних даних та електронної пенсійної справи, подання звернень, скарг, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на вебпорталі.

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»