Нагадаємо, що за законопроєктами №9569 та №9570 сплата ЄСВ здійснюватиметься страхувальниками на рахунки територіальних органів ПФУ, а подання звітності про нарахування ЄСВ – через вебпортал е-послуг ПФУ. До того ж перевірками з ЄСВ тепер також займатиметься ПФУ. Але минулого року Рада їх так і не розглянула, але комітет Гетманцева його рекомендував до прийняття.
І от зараз Южаніна у своєму Телеграм-каналі звернула увагу, що вже не один пленарний тиждень одним із перших на порядку денному ВРУ стоїть законопроєкт №9569 авторства Третякової, Безуглої, Гетманцева тощо.
Щодо цього рішення Южаніна вказала: "Замість того щоб виправити помилку зі звітністю з ЄСВ, ПДФО і ВЗ, яка в нас є об’єднаною і щоквартальною з 2021 року, знов наступають на граблі".
Окремо вона зауважила, що Мінсоцполітики, до речі, підтримало цей законопроєкт: він дозволяє врегулювати одну із суттєвих проблем у сфері соціального захисту, оскільки «внаслідок недостатнього контролю за сплатою ЄСВ, деякі роботодавці не сплачують єдиний соціальний внесок за працівників». Про це ми писали тут.
Як стверджують автори законопроєкту, ще одна існуюча на сьогодні проблема, – це те, що наразі інформацію про те, за яку людину і який обсяг внесків сплачено, Пенсійний фонд отримує зі значною затримкою.
Це проблема не тільки Пенсійного фонду, на неї звертали увагу і в СБУ, адже несвоєчасне отримання даних щодо сплаченого ЄСВ призводить до порушення міграційного законодавства.
Профільні асоціації (Асоціація платників податків України, Інститут соціально-економічної трансформації, Growford Institute, Палата податкових консультантів, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій, CASE Ukraine та інші) законопроєкт 9569 не підтримують.
На їх переконання, прийняття рішення щодо передачі функцій адміністрування ЄСВ до ПФУ без достатньо вагомих аргументів та обґрунтувань є недоцільним.
Зважаючи на задекларований напрям на об’єднання ЄСВ, ПДФО, ВЗ у єдиний податок та зменшення ефективної ставки (після завершення воєнного стану) – необхідним є зменшення функціоналу Пенсійного фонду, а не його розширення, доцільною є подальша цифровізація та автоматизація процедур.
Тож наразі невідомо, коли саме та як прийматиметься відповідний законопроєкт.