• Посилання скопійовано

Оновлено порядок розгляду скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

ПФУ виклав у новій редакції Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

Оновлено порядок розгляду скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

ПФУ постановою від 17.04.2025 №14-1 (зареєстрована в Міністерстві юстиції 16.05.2025 за №750/44156) виклав у новій редакції Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені.

Зроблено це з метою приведення Порядку у відповідність до норм чинного законодавства шляхом дотримання адміністративної процедури під час розгляду органами ПФУ скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені за порушення сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, а також уточнення вертикалі оскарження зазначених рішень з урахуванням Закону №4017.

Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами ПФУ скарг:

У скарзі має бути зазначено:

1) прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) фізичної особи, а для юридичної особи - її найменування, адреса місцезнаходження;

2) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), а для юридичної особи - код за ЄДРПОУ;

3) найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;

4) суть порушеного питання, прохання чи вимога;

5) інформація про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;

6) дата складення скарги.

Скарга підписується скаржником або його представником власноручно або з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом особистого звернення, надіслана поштовим відправленням або подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.

Якщо скарга в інтересах фізичної або юридичної особи подається її представником, то до скарги додається копія довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження представника.

Відмова в прийнятті скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, забороняється. Не підлягає розгляду:

  • повторна скарга, подана до того самого органу Пенсійного фонду / Пенсійного фонду України тим самим скаржником з того самого питання, за умови, що попередня скарга була вирішена по суті, крім випадку зміни істотних для вирішення справи обставин (умов);

  • скарга, в якій порушено питання, яке станом на день подання скарги розглядається судом або щодо якого ухвалено судове рішення про відмову в задоволенні вимог скаржника, крім випадків зміни істотних для вирішення справи обставин (умов).

Ця постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування. Станом на 20.05.2025 не опублікована.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»