• Посилання скопійовано

Штрафні санкції за порушення норм законів з питань оподаткування

Лист ДПСУ від 05.04.12 р. №9993/7/15-1417 «Про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення норм законів з питань оподаткування»

ДПС України з метою однозначного тлумачення норм ПКУ надсилає для врахування у роботі лист ДПС України від 05.04.12 р. №9993/7/15-1417 щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення норм законів з питань оподаткування з урахуванням вимог п. 6 підрозд.10 розд. XX ПКУ, адресований ДПС у м. Києві.

Державним податковим службам в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, СДПІ по роботі з ВПП довести зазначений лист до відома платників податків і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування при проведенні контрольно-перевірочної роботи та апеляційних процедур.

Копія листа додається.

Заступник голови А.П. Ігнатов

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

від 05.04.2012 р. №9993/7/15-1417

Державна податкова служба у м. Києві

Про надання консультації

Державна податкова служба України розглянула лист Державної податкової служби у м. Києві від 06.03.12 р. №318/8/15-105 щодо застосування штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, у частині застосування норм п. 6 підрозд.10 розд. XX Податкового кодексу України (далі — Кодекс) і повідомляє.

У разі самостійного виявлення платником податку помилки та внесення змін до податкової звітності (ст. 50 Кодексу) за наслідками діяльності у другому — четвертому календарних кварталах 2011 року з урахуванням ст. 6 підрозд.10 розділу XX Кодексу сума штрафу від недоплати платником податку на прибуток не застосовується.

У разі коли платник податку подає податкову декларацію з податку на прибуток з порушенням граничних термінів подання податкової звітності (ст. 120 Кодексу), за наслідками діяльності у другому — четвертому календарних кварталах 2011 року з урахуванням п. 6 підрозд.10 розділу XX Кодексу до платників податку на прибуток фінансові санкції не застосовується.

За неподання або несвоєчасне подання податкової звітності чи невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності до платників податку на прибуток штраф застосовується починаючи за наслідками діяльності першого кварталу 2012 року.

Так, ст. 120 Кодексу передбачає, що неподання або несвоєчасне подання платником податків чи іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Тобто повторним порушенням, за яке передбачено штраф у розмірі 1020 гривень згідно з п. 120.1 ст. 120 Кодексу, буде несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів — для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.

Таким чином, ст. 120 Кодексу не прив’язує термін «календарний рік» до можливості застосування повторного штрафу.

Окрім того, приписами п. 6 підрозд. 10 розд. XX Кодексу встановлено, що не застосовуються фінансові санкції до платників податку на прибуток підприємств та платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому — четвертому календарних кварталах 2011 року. Щодо поняття податкового законодавства, то перелік останнього визначено у ст. 3 Кодексу.

У разі порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати (с.127 Кодексу) за наслідками діяльності у другому — четвертому календарних кварталах 2011 року з урахуванням п. 6 підрозд.10 розділу XX Кодексу до платників податку на прибуток фінансові санкції не застосовуються.

Заступник голови А.П. Ігнатов

 

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024138
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 332
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5646
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459