• Посилання скопійовано

ДФСУ про новий порядок надсилання податкових повідомлень-рішень

З 16.02.2016 р. набрав чинності новий Порядок надсилання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків. Ним, зокрема, запроваджено кілька нових форм податкових повідомлень-рішень

ДФСУ про новий порядок надсилання податкових повідомлень-рішень

ДФСУ у листі від 04.03.2016 р. №7837/7/99-99-17-01-02-17 нагадує, що новим Порядком, затвердженим Наказом Мінфіну від 28.12.2015 р. №1204. окрім раніше діючих форм, запроваджено також нові форми податкових-повідомлень рішень (далі - ППР).

Так, ППР за новою формою "Д" складається, якщо дані перевірок свідчать про порушення податковим агентом правил нарахування, утримання та сплати ПДФО та/або військового збору та контролюючий орган визначає суму грошових зобов'язань (податкових зобов'язань та/або штрафних (фінансових) санкцій) та/або пені.

ППР за формою "Д" складається також у разі встановлення за результатами перевірки порушень податковим агентом термінів сплати ПДФО та/або військового збору. При цьому податковий агент притягується до відповідальності за вчинення такого порушення відповідно до ст. 126 та/або ст. 127 ПКУ. Тобто в ППР за формою "Д" зазначаються суми штрафних санкцій, визначені як ст. 127, так і ст. 126 ПКУ (сумарно).

Також у ППР за формою "Д" відображається сума пені, нарахованої на податкові зобов'язання з ПДФО та/або військового збору, не сплачені у встановлені строки.

Слід зазначити, що нарахування пені:

 - розпочинається у день настання строку погашення ПЗ, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.

- закінчується, зокрема, у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.

У разі встановлення за результатами документальної перевірки несплати податковим агентом у визначений термін утриманого ПДФО та/або військового збору контролюючим органом нараховується пеня на суму заборгованості. При цьому нарахування пені закінчується останнім днем періоду, що перевіряється, зазначеним у наказі на перевірку, включно.

У разі встановлення за результатами перевірки неподання платником податків в установлені строки податкової декларації, заниження чистого оподатковуваного доходу від провадження господарської діяльності фізичною особою - підприємцем або сукупного чистого доходу фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, контролюючий орган самостійно визначає суму грошових зобов'язань платника податків з ПДФО та військового збору та складає ППР за формою "Р".

У разі встановлення порушень фізособами - підприємцями - платниками єдиного податку I та II групи термінів сплати авансових внесків єдиного податку такі особи притягуються до відповідальності згідно зі ст. 122 ПКУ. При цьому складається податкове повідомлення-рішення за формою "Ш".

ППР за формою "Ш" також складається у разі нарахування відповідно до ст. 126 ПКУ штрафних санкцій за порушення підприємцями на загальній системі оподаткування, фізособами, які провадять незалежну професійну діяльність, а також громадянами термінів сплати (перерахування) узгоджених сум грошових зобов'язань з ПДФО та/або військового збору, визначених у річній декларації про доходи, та підприємцями - платниками єдиного податку III групи термінів сплати (перерахування) узгоджених сум грошових зобов'язань з єдиного податку.

Тобто за результатами однієї перевірки фізособи - підприємця або фізособи, яка провадить незалежну професійну діяльність, можуть одночасно складатись ППР за формами "Р", "Ш", "Д".

Водночас Порядком передбачено, що до ППР додається розрахунок податкового зобов'язання та/або штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), пені із зазначенням у ньому інформації, необхідної для їх визначення.

Новий Порядок також передбачає, що структурний підрозділ контролюючого органу, який склав ППР, роздруковує його у двох примірниках (крім ППР за формою "Ф", які роздруковуються в одному примірнику).

Докладніше про те, що змінилося в новому Порядку надсилання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень читайте в аналітичній статті від ДК (для передплатників).

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Державна фіскальна служба України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 510
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9306
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460