Щодо проведення повторних перевірок
Податківці зазначили, що згідно з п. 50.3 ПКУ , якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, або не подає уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складення довідки про проведення електронної перевірки, якою встановлено порушення податкового законодавства, відповідний податковий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.
Пп. 78.1.3 ПКУ також встановлено, що подання податковому органу уточнюючого розрахунку з відповідного податку за період, який перевірявся податковим органом, є підставою для проведення документальної позапланової перевірки.
Попереджаємо! Якщо підприємство вирішить подати уточнюючий розрахунок до декларації за період, який вже перевірявся, слід очікувати на проведення позапланової перевірки.
Щодо строків (тривалості) проведення перевірок
Для багатьох платників податків це питання є важливим.
У коментованому листі податківці наголосили, що строки проведення перевірок встановлені статтею 82 ПКУ. Вони обчислюються у робочих днях та залежать від типу перевірки та категорії платника податків.
Під час прийняття рішення про призначення перевірки та прийнятті наказу про її проведення для обчислення тривалості проведення перевірок контролюючими органами робочі дні обраховуються із розрахунку 5-денного робочого тижня з двома вихідними днями, за винятком випадків, передбачених законодавством. При цьому у наказі про проведення перевірок зазначається дата початку перевірки та її тривалість у робочих днях.
Також податківці зауважують, що законодавством не надано чіткого визначення поняття «робочий день» і «робочий час». Водночас, відповідно до роз’яснення Мінпраці від 22.06.2007 р. №199/13/116-07 робочий час — це час, протягом якого працівник повинен виконувати обов’язки за трудовим договором. Режим роботи, тривалість робочого часу і часу відпочинку встановлюються роботодавцем самостійно у правилах внутрішнього трудового розпорядку або у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, встановлених чинним законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
При цьому відповідно до ст. 52 КЗпП для працівників установлюється п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями.
Водночас у КЗпП врегульовано можливість затвердження на підприємствах, установах та організаціях іншого режиму роботи (наприклад, дво чи триденні робочі тижні).
Крім того, ст. 50 КЗпП визначено, що підприємства і організації при укладанні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено у частині першій цієї статті.
На підставі вищезазначених норм ПКУ та КЗпПУ податківці наголосили, що тривалість перевірки визначається у робочих днях із врахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку платника податків.
Щодо можливості надання документів посадовим особам контролюючого органу (згідно з описом) для їх перевірки не за місцезнаходженням платника податків, ДФС зазначила: відповідно до ст. 75 ПКУ документальна виїзна перевірка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об’єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.