ДФСУ у листі від 23.11.2016 р. №2436/2/99-99-14-05-02-10 роз'яснила кілька питань щодо проведення документальних перевірок.
Документальна позапланова перевірка - виключно за судовими рішеннями
Згідно з пп. 78.1.11 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється у разі отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону.
Таким чином, на сьогодні документальні перевірки суб’єктів господарювання під час розслідування кримінальних проваджень призначаються виключно судовими рішеннями.
Судовим рішенням може встановлюватись термін проведення перевірки. У разі відсутності у судовому рішенні такого терміну, проведення перевірки органом ДФС забезпечується першочергово з урахуванням вимог ПКУ.
Які докумени повинні бути пред’явлені платнику податків до початку перевірки
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише, якщо йому до початку проведення цієї перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Абзацами 2, 3 та 4 п. 81.1 ПКУ визначено вичерпний перелік документів, які повинні бути пред’явлені або надіслані для проведення документальної виїзної та фактичної перевірок, а також зміст інформації, що зазначається у таких документах. Зокрема, одним з таких документів є копія наказу на проведення перевірки, в якому вказується, у тому числі мета та підстави для проведення перевірки. При цьому у переліку документів відсутні судові рішення, постанови слідчого, прокурора.
Слід зазначити, що судові рішення, постанови слідчого, прокурора містять відомості досудового розслідування. Статтею 222 КПК визначено, що відомості досудового розслідування можна розголошувати лише з дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим. У необхідних випадках слідчий, прокурор попереджає осіб, яким стали відомі відомості досудового розслідування, у зв’язку з участю в ньому, про їх обов’язок не розголошувати такі відомості без його дозволу. Незаконне розголошення відомостей досудового розслідування тягне за собою кримінальну відповідальність, встановлену законом.
Коли можна недопустити контролерів до перевірки
Підставами для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки є:
- непред’явлення або ненадіслання платнику податків документів, визначених абз. 2, 3 та 4 п. 81.1 ПКУ,
- пред’явлення таких документів, оформлених з порушенням встановлених вимог.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків від допуску до перевірки на інших підставах не дозволяється.
У разі відмови у допуску до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу, то до нього може бути застосовано арешт майна, який є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом.
При цьому перешкоджання уповноваженим особам контролюючих органів у проведенні перевірок є підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення. Це призведе до штрафу на посадових осіб від 8 до 15 н.м.д.г., у разі повторного вчинення правопорушення протягом року - від 10 до 20 н.м.д.г.
***
Новини на тему: