Що стосується аналізу чинної нормативної бази, податківці у листі від 14.02.2017 р. №2932/6/99-99-13-02-03-15 не навели нічого нового. Вони зазначили два аргументи:
1) повноваження органів ДФС затверджені п. 19-1.1 ПКУ. За ним податкові органи здійснюють, зокрема, контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів, установлених ПКУ, а також надають індивідуальні податкові консультації згідно з нормами ПКУ. Зауважимо, що функції ДПІ на сьогодні визначені окремою ст. 19-3 ПКУ, і серед них проведення податкових перевірок немає;
2) повноваження Мінсоцполітики зазначені у п. 1 Положення №423. Саме Мінсоцполітики є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері праці та соціальної політики, трудових відносин, соціального захисту. Зауважимо, що Держпраці, згідно з п. 1 Положення№96, є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра соціальної політики.
На підставі цього податківці у коментованому листі зробили логічний висновок: "питання трудових відносин не належить до компетенції ДФС, а знаходиться у правовому полі Міністерства соціальної політики". А перед цим у листі зазначається кілька абзаців про те, що таке зарплата, мінімальна заробітна плата, та що саме вона є державною соціальною гарантією. Контроль за виконанням яких, безперечно, належить до функцій Мінсоцполітики (які вона через Держпраці і реалізує).
З цього висновку, на наш погляд, випливає, що ДФС не наділена повноваженнями проводити перевірки щодо трудових відносин, а отже не має права перевіряти нарахування зарплати не нижче мінімальної.
І це новина, адже нещодавно податківці висловлювали протилежну думку. У своєму попередньому роз’ясненні вони доводили, що мають право перевіряти роботодавців в т.ч. з питань нарахування зарплати. Щоправда, це був не лист ДФС України, а лише розяснення у ЗІР (категорія 10.23)
Докладніше тут>>