• Посилання скопійовано

Податківці не мають права перевіряти правильність нарахування зарплат

Черговий лист податківців дає можливість зробити висновок, що ДФС не наділена повноваженнями щодо перевірки трудових відносин

Податківці не мають права перевіряти правильність нарахування зарплат

Що стосується аналізу чинної нормативної бази, податківці у листі від  14.02.2017 р. №2932/6/99-99-13-02-03-15 не навели нічого нового. Вони зазначили два аргументи:

1) повноваження органів ДФС затверджені п. 19-1.1 ПКУ. За ним податкові органи здійснюють, зокрема, контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів, установлених ПКУ, а також надають індивідуальні податкові консультації згідно з нормами ПКУ. Зауважимо, що функції ДПІ на сьогодні визначені окремою ст. 19-3 ПКУ, і серед них проведення податкових перевірок немає;

2) повноваження Мінсоцполітики зазначені у п. 1 Положення №423. Саме Мінсоцполітики є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері праці та соціальної політики, трудових відносин, соціального захисту. Зауважимо, що Держпраці, згідно з п. 1 Положення№96, є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра соціальної політики. 

На підставі цього податківці у коментованому листі зробили логічний висновок: "питання трудових відносин не належить до компетенції ДФС, а знаходиться у правовому полі Міністерства соціальної політики". А перед цим у листі зазначається кілька абзаців про те, що таке зарплата, мінімальна заробітна плата, та що саме вона є державною соціальною гарантією. Контроль за виконанням яких, безперечно, належить до функцій Мінсоцполітики (які вона через Держпраці і реалізує).  

 

З цього висновку, на наш погляд, випливає, що ДФС не наділена повноваженнями проводити перевірки щодо трудових відносин, а отже не має права перевіряти нарахування зарплати не нижче мінімальної. 

 

І це новина, адже нещодавно податківці висловлювали протилежну думку. У своєму попередньому роз’ясненні вони доводили, що мають право перевіряти роботодавців в т.ч. з питань нарахування зарплати. Щоправда, це був не лист ДФС України, а лише розяснення у ЗІР (категорія 10.23)
 Докладніше тут>>

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 498
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9146
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460