• Посилання скопійовано

На що звертають увагу податківці під час перевірки сільгоспвиробників?

Податківці навели перелік необачностей з контрагентами, які призводять до невизнання операцій

На що звертають увагу податківці під час перевірки сільгоспвиробників?

Офіс ВПП ДПС нагадує, що від вибору контрагента платника податків, залежить не тільки виконання укладених контрактів, а й подальше правомірне формування податкового кредиту, забезпечити який у змозі лише достойний постачальник, при виборі якого важливо не помилитися.

Позиція платників: порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності, не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару вимог законодавства щодо формування податкового кредиту.

Позиція контролерів, яку до речі підтримує і суд (зокрема, Постанова Верховного Суду від 25.09.2019 у справі №823/530/15): платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватися належною обачністю.  Саме від цього залежить подальше фактичне виконання договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема формування податкового кредиту з ПДВ. Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця – права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв’язку з цим юридично дефектних первинних документів.        

Тому, Офіс великих платників податків наголошує на обачності при виборі контрагентів - постачальників сільськогосподарської (далі – с/г) продукції. А щоб допомогти вам у виборі гідного контрагента, ділиться добіркою корисних порад, які використовує сам (при аналізі контрагентів платника та операцій що ними проводяться, а також з метою упередження безпідставного формування податкового кредиту) та пропонує взяти до уваги підприємствам агропромислового комплексу:

 

1) Відсутність або недостатня кількість земельних ділянок у контрагентів

Підприємства, які позиціонують себе як виробники с/г культур не подають податкову декларацію з плати за землю, податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи, в т.ч. відомості про наявність земельних ділянок, через що не можливо встановить походження товару.

 

2) Проведення аналізу с/г виробників встановлює реалізацію зерна в більшій кількості, ніж підприємство в змозі виростити

Що це означає? Складається такий собі товарний баланс використовуючи офіційні дані урожайності с/г культури (з урахуванням регіону де її було вирощено), наявної посівної площі, залишків с/г продукції згідно фінансової звітності с/г виробника. Аналізуючи усі ці показники наші спеціалісти виявляють, що кількість реалізованого зерна може бути набагато більшою, аніж можливість його виробити. Підприємства на цей аргумент зазвичай відповідають так: «А нам вистачило».

 

3) Послуги перевезення

Під час надання послуг перевезення с/г культур, у підприємств - надавачів послуг відсутні основні засоби (згідно фінансової звітності), недостатня кількість працюючих, відсутність звіту №20-ОПП (про власні/орендовані ТЗ). Направляючи запити на власників авто або перевізників можна легко перевірити достовірність інформації.

 

4) Розбіжності між податковими зобов’язаннями продавця та податковим кредитом покупця

Причини їх різні. Неточності можуть бути як зі сторони контрагента, так і покупця. Ми постійно це контролюємо та у випадку виявлення таких розбіжностей, повідомляємо платника не тільки листами, але й у телефонному режимі.

 

5) Наявність протоколів допитів посадових осіб контрагента про їх непричетність до господарської діяльності, наявність протоколів допитів перевізників с/г продукції

Тут без питань.

Джерело: ДПС по роботі з великими платниками податків

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 507
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9216
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460