• Посилання скопійовано

ІТ-бізнес чекає на якнайшвидше прийняття законопроекту «маски-шоу стоп 3»

ІТ-комітет Європейської Бізнес Асоціації сподівається на оперативне прийняття законопроекту «маски шоу стоп 3»

ІТ-бізнес чекає на якнайшвидше прийняття законопроекту «маски-шоу стоп 3»

Європейська Бізнес Асоціація вітає проєкт Закону №2740 «Маски-шоу стоп 3» (щодо вдосконалення порядку застосування окремих заходів забезпечення кримінального провадження) як такий, що дозволить знизити ризики вчинення корупційних правопорушень посадовими особами слідчих органів та органів прокуратури, збалансовано підвищити захищеність законних прав бізнесу у разі здійснення слідчих дій по відношенню до них, максимально зберегти доказову базу в судовому процесі, тощо. 

Якщо подивитись на досвід минулих років на прикладі ІТ компаній, часом бізнес зазнавав перевірок з вилученням обладнання і серверів, що, очевидно, значно впливало на роботу: порушувало дедлайни перед замовником, заморожувало роботу тощо. Це, в свою чергу, призводило до репутаційних та іміджевих втрат як для компанії, так і для індустрії та країни в цілому.

До прикладу, минулого року, зі свідчення одного з бізнесів, вилучення 110 жорстких дисків з комп’ютерів, 6 офісних та 10 особистих ноутбуків призвело до прямих збитків у понад $30 000, а непрямі, через порушення дедлайнів перед замовниками – перевищували $100 000.

Крім цього, такі неправомірні дії з боку правоохоронних органів призводять до порушення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод від 20 березня 1952 року. Адже, відповідно до Статті 1 Додаткового протоколу до Конвенції, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

"Доки бізнес перебуває під прицілом правоохоронних органів і доки існує загроза безпеці його ведення в Україні, яка виникає через не ефективну роботу правоохоронних органів, це стримуватиме прихід до країни зарубіжних компаній. Адже правоохоронна система – це основа, що закладає фундамент для рівних правил гри в країні", - зазначає Ольга Куничак, менеджер ІТ комітету Європейської Бізнес Асоціації.

Так, серед ключових змін, передбачених законопроєктом йдеться про:

  1. Заборону вилучення серверів або інших носіїв електронної інформації (дані пристрої максимально чітко описані у новому проєкті Закону: усі види комп’ютерів, мобільні телефони, планшети, модеми, принтери тощо), за умови, що вони не є речовими доказами у кримінальному провадженні.
  2. Можливість скопіювати інформацію, потрібну для правоохоронних органів, без вилучення правоохоронцями самого носія. Результати копіювання інформації фіксуються у відповідному протоколі, що має містити опис усієї знятої інформації. Копія цього протоколу вручається особі, якій належить пристрій, з якого здійснено копіювання інформації, чи його представнику.
  3. Кримінальну відповідальність правоохоронних органів за умисні незаконні дії.

Тому, ІТ комітет Європейської Бізнес Асоціації сподівається на оперативне прийняття законопроєкту «Маски шоу стоп 3». Адже важлива річ, на яку звертає увагу інвестор – стабільність ведення і захищеність бізнесу від тиску з боку силових структур. Тож варто, найперше, на законодавчому рівні викорінити цю проблему задля забезпечення безперебійної діяльності бізнесу на практиці та формування позитивного іміджу на міжнародній арені. Водночас, аби прозорий бізнес відчував свою законодавчу захищеність.

Нагадаємо, що стимулювання інвестиційної привабливості України загалом та регіонів є одним з головних пріоритетів для бізнесу на 2020 рік, про що раніше наголошувала Європейська Бізнес Асоціація раніше.

***

Читайте також: «Маски-шоу стоп» для ІТ-сфери: зареєстровано в ВРУ законопроект 

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024168
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 536
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460