• Посилання скопійовано

ДПС вирішила оновити порядок надіслання ППР

ДПС оприлюднила проєкт наказу Мінфіну щодо змін до Порядку надіслання ДПС податкових повідомлень-рішень платникам податків. Ним передбачено приведення у відповідність до вимог ПКУ визначення підстав щодо застосування ППР форми «Ш»

ДПС вирішила оновити порядок надіслання ППР

Державна податкова служба України відповідно до статті 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляє про оприлюднення проєкту наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (далі – проєкт наказу).

Проєкт наказу розроблено з метою приведення Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28 грудня 2015 року №1204, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 року за №124/28254 (зі змінами) (далі – Порядок), у відповідність до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс), Закону України від 30 червня 2021 року №1591-IX «Про платіжні послуги» (далі – Закон №1591-IX), Закону України від 12 січня 2023 року №2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон №2888-IX) та інших нормативно-правових актів.

Проєкт наказу забезпечує приведення Порядку та форм податкових повідомлень-рішень (далі – ППР) у відповідність до вимог статті 58, пунктів 1156 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу в частині доповнення підстав, у разі встановлення яких за результатами перевірки контролюючим органом надсилається (вручається) платнику податків ППР, розширення інформації, яка повинна міститись у ППР, прийнятих за результатами перевірки.

Проєктом наказу передбачено приведення у відповідність до вимог Кодексу визначення підстав щодо застосування ППР форми «Ш» у пункті 2 розділу ІІ Порядку, доповнення підпункту 4 пункту 4 розділу ІІ Порядку положенням щодо урахування вимог пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу під час оформлення ППР за результатами перевірок, які були розпочаті до 01 січня 2021 року.

У ППР форми «Ш» (додаток 7 до Порядку) виключається посилання на фіксований розмір штрафної (фінансової) санкції (штрафу), який буде розраховуватися та зазначатися з урахуванням вини особи та інших встановлених Кодексом  обставин. Також виключається посилання на фіксований розмір штрафної (фінансової) санкції (штрафу) у ППР форм «Н» (додатки 24, 25 до Порядку) та «АН» (додатки 29, 30 до Порядку), який буде розраховуватися та зазначатися посадовими особами контролюючих органів з урахуванням обставин, встановлених Кодексом.

Крім того, у формах ППР, які використовуються тільки для застосовування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), тобто без визначення податкового зобов’язання, виключається попередження про застосування штрафу у порядку і розмірах, передбачених статтею 124 Кодексу, що забезпечує приведення форм ППР у відповідність до вимог пункту 124.1 статті 124 Кодексу.

Також реалізація проєкту наказу забезпечуватиме виконання пункту 56 підрозділу 10 розділу XX Кодексу в частині прийняття за результатами перевірок, що були розпочаті до 01 січня 2021 року, ППР, а також їх оскарження за правилами Кодексу, що діяли до 01 січня 2021 року. За перевірками, які будуть розпочаті після 01 січня 2021 року, проєктом наказу передбачено прийняття ППР та їх оскарження за правилами, що діятимуть після 01 січня 2021 року.

Проєктом наказу заплановано приведення положень Порядку та форм ППР у відповідність до вимог Закону №1591-IX, а саме: виключення посилань на Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», який втратив чинність з дня набрання чинності Законом №1591-IX.

Проєктом наказу також передбачено приведення форм ППР у відповідність до вимог Закону №2888-ІХ, а саме: до кожної форми, заповнення якої передбачено після 01.01.2021, вносяться зміни щодо визначення податкового номера платника податків; у формі ППР «Ш» (додаток 7 до Порядку) поширюється перелік установ, з вини яких можуть бути порушені правила сплати (перерахування) грошового зобов’язання або порушені строки зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів (це, крім банків та органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, також: небанківські надавачі платіжних послуг, еквайри, емітенти електронних грошей); у формах ППР «В1» (додаток 11 до Порядку), «В3» (додаток 13 до Порядку) змінено напрям відшкодування з податку на додану вартість (це не тільки рахунки, відкриті у банках, а також рахунки такого платника податків у небанківських надавачів платіжних послуг).

Проєктом наказу вноситься технічна правка до додатка 30 (форма «АН») у частині зміни кодів класифікації доходів бюджету: замість кодів класифікації доходів бюджету 3014020100 та 3014021900 передбачено зазначати 14020100 та 14021900 відповідно.

Крім того, проєктом наказу передбачено внести до форм ППР технічні правки щодо логічного розміщення інформації та єдиного формату викладення інформації у всіх формах ППР.

Зауваження та пропозиції до проєкту наказу можуть надсилатися упродовж одного місяця з дати його оприлюднення на вебпорталі Державної податкової служби України за адресою: Державна податкова служба України, Департамент податкового аудиту, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; електронна адреса –post@tax.gov.ua.

 

Додаткові матеріали

Джерело: ДПСУ

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 367
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6146
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459