• Посилання скопійовано

Ситуація на ринку нелегальної тютюнової продукції залишається критичною

У лютому 2023 року рівень нелегального тютюну сягнув 20,2% – тобто загальна тенденція майже не змінилася порівняно з минулим роком. До прикладу, минулорічне дослідження у серпні показало, що рівень тіні в індустрії сягнув рекордних 21,9%

Ситуація на ринку нелегальної тютюнової продукції залишається критичною

На сьогодні, в такі надскладні для України та її економіки часи, питання тіні, на жаль, все ж залишається болючим. І найбільш показовим у цьому випадку є ринок нелегальної тютюнової торгівлі. Про це Європейська Бізнес Асоціація вже неодноразово наголошувала, а останнє дослідження KANTAR Україна ще й це наочно демонструє.

Так, у лютому 2023 року рівень нелегальної тютюнової продукції сягнув 20,2% – тобто загальна тенденція майже не змінилася порівняно з минулорічними показниками. До прикладу, минулорічне дослідження у серпні показало, що рівень тіні в індустрії сягнув рекордних 21,9%. Тож глобальних тенденцій до зниження цього деструктивного для економіки явища у 2023 році, на жаль, поки що не спостерігається. А, для розуміння, ще у 2020 році середньорічний показник обсягів нелегального ринку сигарет в Україні становив 6,9%, що вже було колосальною проблемою та втратою для державного бюджету.

А якщо конвертувати відсоткові показники в реальні цифри, – бюджет України втрачає 22 млдр грн на рік у вигляді несплачених податків від нелегального ринку тютюнової продукції, що є просто астрономічною сумою, враховуючи повномасштабну війну та потреби країни у фінансуванні та наближенні нашої Перемоги.

Відповідно до результатів, ключову частку нелегального ринку займає продукція, маркована надписом Duty Free або призначена для експорту, яка нелегально реалізується в Україні – 10,8%, крім того – підроблена продукція або акцизні марки (контрафакт), що становить 7,9%, та контрабанда – 1,5%.

Серед головних каналів дистрибуції нелегальної продукції – у «топі» кіоски та магазини, які займають 35% та 33% відповідно серед усіх точок розповсюдження. 19% реалізується через вуличних торговців, а 10% припадає на відкриті ринки.

А якщо розглянути географію розповсюдження нелегальних виробів, то абсолютним антирекордсменом є Дніпропетровська область, де реалізується 14%. У Харківській, Одеський та Львівській областях цей показних становить по 9% у кожній.

Анна Дерев'янко, виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації, зазначила: "Ситуація в країні не проста, так. І так, є чимало завдань, які потребують уваги влади, різних державних органів. Але все ж має бути пріоритетність. І боротьба з тінню, в контексті економічного відновлення, має бути в «топі». Бо коли, з одного боку, бачиш схожі результати, вірніше, їх відсутність у питанні боротьби з тінню, з іншого, чуєш в бізнес-колах інформацію про посилення тиску правоохоронних органів саме на прозорий бізнес – виникає купа риторичних питань щодо того, чого ми як країна зможемо досягти, слідуючи такому курсу. Зокрема, залучити нові інвестиції це навряд допоможе. Бо, крім ризиків безпекових, з’являються ще і внутрішні".

Тож Європейська Бізнес Асоціація наголошує, при таких критичних показниках нелегального ринку правоохоронцям необхідно максимально активізуватися та докласти усіх зусиль, аби ситуація в країні почала покращуватись. І йдеться не про якийсь один орган – у цій ситуації всі відповідальні правоохоронні структури повинні рухатися консолідовано, єдиним фронтом задля вирішення цієї масштабної проблеми. Водночас видається, що було би доречним, аби ситуацію з тінню взяв під особистий контроль Офіс Президента України та контролював ефективність цієї боротьби, результативність. Адже це прямо впливає на репутацію країни і в жодному разі не можна допустити, аби вона погіршилась.

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024156
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 446
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 7526
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459