• Посилання скопійовано

Якими є умови нормальної роботи Бюро економічної безпеки?

БЕБ створювали, щоб ліквідувати податкову міліцію і прибрати вирішення економічних питань з юрисдикції СБУ, ДБР та Національної поліції. За позицією Железняка, на практиці вийшов практично недієздатний “ручний” орган Офісу Президента України

Якими є умови нормальної роботи Бюро економічної безпеки?

У новому випуску подкасту “Що з економікою?” ми поспілкувались з народним депутатом Ярославом Железняком про проблеми з Бюро економічної безпеки (БЕБ) та їх системне вирішення.

БЕБ створювали, щоб ліквідувати податкову міліцію і прибрати вирішення економічних питань з юрисдикції СБУ, ДБР та Національної поліції. Але на практиці, каже пан Железняк, вийшов практично недієздатний “ручний” орган Офісу Президента України.

Втім, нардеп вважає, що БЕБ може працювати ефективно, відстоюючи інтереси держави. Для цього потрібні три умови:

Незалежна комісія з міжнародними експертами

“Приклад БЕБу, де голова призначається через конкурс, але Кабінетом Міністрів, показав: один дзвінок з Офісу Президента – і керівником стає "свій" кандидат. Причому всі це розуміють ще до завершення конкурсу.

Натомість ніхто наперед не знає майбутнього голови НАЗК. Або у САПі, як би довго не затягували конкурс, перемагає той, хто має компетенцію перемогти — пан Клименко”.

Фінансова незалежність

Достатнє фінансування органу не лише запобігає корупції та підвищує ефективність роботи, але є і хорошим капіталовкладенням для Мінфіну.

“Раніше від грального бізнесу отримували практично нічого — 50 – 200 млн за рік. А тепер ми за місяць отримуємо поанд 400 млн. Інвестиція в розслідування кримінальних злочинів економічного характеру дуже приваблива”, — каже Ярослав Железняк.

Безпека і незалежність керівних посад

Для ефективної роботи керівник органу має розуміти, що у нього є час на реформи. Постійне жонглювання призначеннями, як показує приклад митниці, не призводить ні до чого хорошого.

Пан Железняк зазначає, що ці принципи є актуальними не лише для БЕБ, але і для митниці та податкової. Туди мають прийти люди із можливістю робити зміни, і тоді через кілька років отримаємо реформовані структури.

***

Читайте такожГетманцев навів помилки при створенні БЕБ

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 507
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9276
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460