• Посилання скопійовано

Які перевірки зможе проводити ДПС з 1 серпня та зміни в коригуванні плану-графіка: правки до проєкту №8401

Пропонується встановити з 1 серпня 2023 року мораторій на перевірки ФОПів на 1 та 2 групах ЄП, надати ДПС можливість вносити зміни до плану-графіка щомісяця з урахуванням форс-мажорних обставин, наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок

Які перевірки зможе проводити ДПС з 1 серпня та зміни в коригуванні плану-графіка: правки до проєкту №8401

Ми вже писали, що 12 червня скасування мораторію на перевірки ДПС та на фінштрафи, спецгрупи ЄП, можливості не сплачувати ЄСВ та ЄП ФОПами з 1 липня не відбудеться. Але це повʼязано тільки з відсутністю засідань ВРУ у червні. Але за минулий тиждень до цього законопроєкту було запропановано більше 1900 правок.

Наразі Железняк навів оновлену порівняльну таблицю до проєкту з правками від Гетманцева.

Комітет Гетманцева підготував зміни до другого читання законопроєкту №8401. Нагадаємо, що ним передбачено скасувати мораторій на перевірки, запроваджений на період воєнного стану.  

Але на деякі податкові перевірки депутати вирішили зберегти мораторій.  

Так, законопроєктом пропонується встановити з 1 серпня 2023 року мораторій:

  1. щодо проведення документальних перевірок платників єдиного податку першої та другої груп, крім перевірок, пов’язаних з припиненням підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, - до 1 серпня 2024 року;
  2. щодо проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку тимчасової окупації є тимчасово окуповані Російською Федерацією території України, - до останнього числа місяця, в якому було завершена тимчасова окупація, а у випадку зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України - до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження;
  3. щодо проведення документальних перевірок платників податків, податковою адресою яких станом на дату початку бойових дій є території, на яких ведуться активні бойові дії, - до останнього числа місяця, в якому було завершено бойові дії на відповідних територіях, а у випадку зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України - до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження;
  4. щодо проведення документальних перевірок платників податків, податковою адресою яких станом на дату початку можливих бойових дій є території можливих бойових дій, - до останнього числа місяця, в якому була припинена можливість бойових дій на відповідних територіях, а у випадку зміни платником податків місцезнаходження на іншу, територію України - до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження;
  5. щодо проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку можливих бойових дій були розташовані на територіях можливих бойових дій, - до останнього числа місяця, в якому була припинена можливість бойових дій на відповідних територіях;
  6. щодо проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку на дату початку тимчасової окупації були розташовані на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України,- до останнього числа місяця, в якому було завершена тимчасова окупація;
  7. щодо проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку активних бойових дій були розташовані на територіях, на яких ведуться активні бойові дії, - до останнього числа місяця, в якому було завершено бойові дії на відповідних територіях.

При цьому буде встановлено, що для платників податків, стосовно яких контролюючим органам заборонено проводити перевірки згідно з цим підпунктом, зупиняється перебіг строків зберігання документів.

Крім того, проєктом передбачено, що тимчасово, протягом 2023 - 2024 років, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені:

  1. платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/ або реалізації підакцизної продукції;
  2. платники податків, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);
  3. платники податків фінансові установи у розумінні Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»;
  4. інші платники податків, які мають один із наступних ризиків:
  •  рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю;
  • рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю;
  •  дебіторська заборгованість перевищує кредиторську більше ніж у 2 рази;
  • інші операційні витрати перевищують 30 відсотків загальних витрат операційної діяльності;
  • загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального доходу, задекларованого у такій декларації;
  •  нарахування та виплата податковим агентом- юридичною особою за попередній календарний рік доходів у вигляді заробітної плати та/або відповідно до умов цивільно-правового договору у сумі понад 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, без утримання та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору.

При цьому формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюється без урахування вимог строків, передбачених пунктом 77.2 ПКУ.

Внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісяця з урахуванням форс-мажорних обставин, обставин непереборної сили, наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок, які визначені підпунктом 69.21 ПКУ, та з урахуванням мораторію на проведення документальних перевірок, встановленого цим підпунктом.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до оновленого плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік, може бути розпочата не раніше ніж через 2 місяців з моменту оприлюднення такого оновленого плану-графіка.

Документальні планові перевірки платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/ або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес) та платників податків, що надають платіжні послуги, можуть розпочинатися з наступного місяця після оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) таким платникам (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»