• Посилання скопійовано

Як визначатимуть підприємства для формування плану-графіка ДПС: поправка до законопроєкту №10016-д

За поправками до законопроєкту №10016-д, для відбору до плану-графіка перевірок планують відносити підприємства однієї галузі платників податків, основний вид економдіяльності яких визначений на рівні класу згідно з КВЕД 009:2010

Як визначатимуть підприємства для формування плану-графіка ДПС: поправка до законопроєкту №10016-д

Нагадаємо, що за текстом законопроєкту №10016-д пропонується передбачити, що з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно:

1) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;

2) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);

3) платники податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги;

4) нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва та/або відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва нерезидента, високого ступеня ризику;

5) інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

  • рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі;
  • рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі . Цей критерій не поширюється на платників податків, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загальних обсягів постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток становить не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі;
  • дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у 2 рази;
  • загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше;
  • нарахування та/або виплата податковим агентом – юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати по підприємствах відповідної галузі у відповідному регіоні.

Але законопроєктом не встановлено визнання відповідної галузі та регіону.

Тому Южаніна з іншими нардепами внесла правки до законопроєкту щодо цих нюансів. Коротко про них ми зазначали тут.

Що передбачає поправка?

Наразі Южаніна у своєму пості в Телеграм-каналі детально розповіла про поправку. Так, за нею відноситимуть до підприємств однієї галузі платників податків, основний вид економічної діяльності яких визначений на рівні класу згідно з КВЕД 009:2010, а до підприємств одного регіону — платників податків, місцезнаходження (податкова адреса) яких знаходиться в одному районі згідно з Класифікатором об'єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ). 

Наприклад, згідно з КВЕД "Сільське господарство" класифікується за Розділом 01 та поділяється, зокрема, на "Вирощування однорічних культур" (Група 01.1) та "Тваринництво" (Група 01.4).

Своєю чергою, "Тваринництво" поділяється, зокрема, на "Розведення великої рогатої худоби" (КЛАС 01.41) та "Розведення свійської птиці" (КЛАС 01.47).

Тому порівнювати економічні показники діяльності підприємств рослинництва і тваринництва або розведення корів і птиці є невіглаством. 

Аналогічна ситуація і щодо економічних показників діяльності підприємств у різних районах навіть однієї області.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 339
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5766
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459