• Посилання скопійовано

ДПС, Мінекономіки та МОЗ очолили антирейтинг якості відкритих даних

Найбільш сумлінно відкриті дані публікують ВРУ, Державна судова адміністрація, Мінʼюст та Міністерство внутрішніх справ. Антирейтинг очолили ДПС, Мінекономіки та МОЗ

ДПС, Мінекономіки та МОЗ очолили антирейтинг якості відкритих даних

Лише 42% наразі становить Індекс якості відкритих даних в Україні – показник, що відображає принципи відкритих даних, гарантовані законом: відкритість за замовчуванням, оперативність та чіткість, доступність і використання та порівнюваність. Дані державних реєстрів, що за законом мають бути публічними, все ще залишаються напіввідкритими. Найбільш сумлінно дані публікують Верховна Рада, Державна судова адміністрація, Міністерство юстиції та Міністерство внутрішніх справ. Антирейтинг очолили Податкова, Мінекономіки та МОЗ.

Опендатабот проаналізував, як змінилася якість державних даних протягом останніх років.

Стежимо за відкритістю даних на сторінці Індексу якості відкритих даних в Україні.

Менш ніж наполовину відкриті дані в Україні відповідають міжнародним вимогам. Наразі Індекс якості відкритих даних становить 42,37%. До порівняння, у другій половині 2023 року показник Індексу становив 37,11%.

Вторгнення РФ за один день відкинуло Україну на 6 років у питаннях прозорості та доступності публічної інформації. У перші дні держава закрила реєстри, аби захистити інформацію від ворога.

Після певної перерви деякі держоргани – розпорядники даних – почали публікувати набори, як й до великої війни. Попри це, Індекс відкритих даних в Україні досі не сягнув показників до початку повномасштабного вторгнення. Нагадаємо, що на початок 2022 року показник Індексу становив 57,6%.

На покращення якості даних та зростання показнику Індексу вплинула публікація таких державних даних:

  • Верховна рада України – інформація про народних депутатів, їх активність та майновий стан;
  • ДСА – Єдиний державний реєстр судових рішень;
  • Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України – Реєстр будівельної діяльності;
  • Фонд державного майна – Реєстр корпоративних прав держави у статутному капіталі господарських товариств
  • Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей – Реєстр грального бізнесу.

Водночас деякі набори даних перестали оновлюватись та взагалі були закриті:

  • ДСА: реквізити для сплати судового збору
  • Пенсійний фонд України: дані про платників, що мають заборгованість із платежів до Пенсійного фонду
  • Укрпатент: Державний реєстр представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених).

Лідерами за якістю даних незмінно залишаються Верховна рада України, ДСА, Мінʼюст та МВС.

Натомість найбільш закритими, попри вимоги Постанови Кабміну №835, залишаються:

  • Державна податкова служба
  • Міністерство охорони здоровʼя
  • Міністерство економіки.

«За два роки від початку повномасштабної війни держава все ще не створила прозорі та зрозумілі правила роботи для відкритих даних. Закриття інформації як тимчасова міра, яка мала б захищати інформацію від ворога, наразі фактично створює можливості для махінацій та не дає можливості розвиватися економіці країни.

За рік ми досягли прогресу у боротьбі за відкритість даних – наприклад, із вагомим суспільним резонансом було поновлено публікацію Реєстру корупціонерів та декларацій чиновників. Проте серед найбільш важливих реєстрів для бізнесу залишаються закритими податкові борги, ПДВ та єдиний податок», – коментує Олексій Іванкін, керівник Опендатаботу.

Джерело: Опендатабот

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024154
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 439
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 7396
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459