• Посилання скопійовано

ДПС затвердила методику перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати деяких податків і зборів

Розроблено її для здійснення контрольно-перевірочних заходів платників податків – юросіб на предмет дотримання загальних положень податкового законодавства та іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи

ДПС затвердила методику перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати деяких податків і зборів

ДПСУ наказом від 18.03.2024  №231 затвердила Методику проведення перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати інших податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи (завантажити). Розроблено її для здійснення контрольно-перевірочних заходів платників податків – юридичних осіб, передбачених для посадових осіб податкових органів при приведенні документальних  перевірок, на предмет дотримання платниками податків загальних положень податкового законодавства та іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, забезпечення всебічного вивчення питання під час проведення документальних перевірок. 

Методика містить інформацію щодо:

  • обсягів інформації, яка має бути перевірена та висвітлена в матеріалах перевірки; 
  • способів викладення в матеріалах перевірки фактів та обставин;
  • способів обґрунтування висновків в матеріалах перевірки платника податку. 

Ця Методика призначена для застосування посадовими особами контролюючих органів при виконанні ними функціональних обов’язків та має роз’яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не містить нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. Вона не є вичерпною і може змінюватися та/або доповнюватися.

Під час проведення перевірки може бути використана інформація, що надійшла від: 

  • платників податків, у т. ч. дані стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA);
  • центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, зокрема: 
  • дослідження загальної інформації про господарську діяльність платника податків;
  • оренди землі;
  • рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, податкових пільг зі сплати цих податків і зборів;
  • викидів, скидів, розміщення та перенесення забруднювачів;
  • запасів і ресурсів корисних копалин;
  • місць видалення відходів;
  • ліцензування видів господарської діяльності платника податків;
  • обліку водокористування;
  • змісту та порядку складання звітів з оцінки впливу на довкілля;
  • інша інформація, надана контролюючому органу в установленому законодавством порядку.

Метою документальної перевірки інших податків і зборів є встановлення правильності та своєчасності їх нарахування та сплати (перерахування), а також відображення в обліку та звітності. Перевірка інших податків і зборів передбачає наступні напрями дослідження:

  • правильність формування обчислення об’єкта оподаткування податком/ збором;
  • обґрунтованість застосовуваних розмірів ставок податку/збору, правомірність застосування пільг;
  • дотримання вимог ведення поточних записів у первинному, аналітичному та синтетичному обліку господарських операцій, виходячи з яких нараховується податок/збір;
  • реальність відображення залишків заборгованості в розрахунках із бюджетами з інших податків і зборів;
  • своєчасність і повнота сплати (перерахування) інших податків/зборів тощо.

Перевірці підлягають питання щодо:

  • перебування у власності платника податків/зборів об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі його частки;
  • плати за землю;
  • транспортного податку;
  • рентної плати, яка складається з:
  • рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин;  
  • рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин;
  • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
  • рентної плати за спеціальне використання води;
  • рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;
  • рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
  • екологічного податку.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024141
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459