• Посилання скопійовано

На кого найбільше скаржився бізнес у IV кварталі 2024 року?

У IV кварталі 2024 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 269 скарг та закрила 167 справ, зберігши для бізнесу 1,6 млрд грн. Основні скарги стосувалися податкових питань (64%), правоохоронних органів (11%) та митниці (4%)

На кого найбільше скаржився бізнес у IV кварталі 2024 року?

Протягом жовтня - грудня 2024 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 269 скраг та закрила 167 справ. Розслідування 82 справ триває. Так, у звітному кварталі Рада зберегла для бізнесу 1,6 млрд. грн.

Податкова (64%), митниця (4%) та правоохоронні органи (11%) увійшли до топ найбільш поширених скарг бізнесу. У звітному кварталі Рада спостерігала збільшення випадків оскарження результатів податкових перевірок – 52 зі 172 скарг. Водночас  на тому ж рівні лишились проблеми у СМКОР (до цієї категорії Рада відносить звернення, пов’язані з блокуванням податкових накладних, включенням до переліків ризикових платників та невиконанням судових рішень щодо реєстрації накладних). Їх кількість становила 52% від загальної кількості податкових скарг, що є меншим порівняно з минулим кварталом (58%).

Тримаючи руку на пульсі щодо змін у системі СМКОР за результатами першого розслідування Ради за власною ініціативою, Рада продовжує приділяти увагу аналізу статистики щодо блокування накладних. Із зупиненням реєстрації накладних у жовтні - грудні 2024 року зіткнулося майже 9,6% платників (що є меншим від показників 2022 року, коли з іблокуванням накладних стикалися приблизно 20-30% платників), але трохи більше ніж за червень 2024 року (8,74%).

«Враховуючи нещодавні кадрові зміни в Державній податковій службі та озвучені прагнення вирішити проблемні питання бізнесу, ми надіємося на зміни, які доведуть до менше нарікань на податкові органи. Ми в Раді бізнес-омбудсмена позитивно оцінили першу зустріч нового голови ДПС з бізнес-асоціаціями та вітаємо відкритість і готовність податківців до діалогу з діловою спільнотою. Водночас, беручи участь в таких зустрічах, я щоразу нагадую, що необхідним першочерговим кроком держслужбовця є відхід від пасивно-агресивного стилю трактування бізнесу, який би нівелював нормотворчі зусилля держави», – зауважив бізнес-омбудсмен Роман Ващук.

Рада присвятила спецтему звіту проблемам бізнесу у сфері енергетики. Зокрема, особливу увагу установа приділила справі її скаржника – міжнародного інвестора у сфері відновлюваної енергетики – про амортизацію сонячних електростанцій. Рада виступає за розробку проєкту роз’яснень до правил амортизації сонячних електростанцій, аби забезпечити правову визначеність у цій сфері та створити більш привабливі умови для інвесторів в український ринок відновлюваної енергетики України. 

Станом на кінець 2024 року Рада залучила фахівців із правової сфери, інфраструктури і будівництва, аби запустити роботу нового компоненту – Policy & Recovery. Дослідивши проблеми залучення приватного сектору у проєкти відновлення, Рада поділиться першими враженнями та рекомендаціями з громадськістю вже 17 лютого 2025 року під час прес-конференції. Переглянути анонс можна за посиланням.

РБО працює у звичайному режимі. Подати скаргу можна через форму на вебсайті.

Читати звіт за посиланням.

Джерело: Рада бізнес-омбудсмена України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»