
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку платника, за наслідками якої складено акт та встановлено несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період лютий-грудень 2022, січень - грудень 2023 року. На підставі акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення, яким застосовано штрафні санкції в розмірі 2 441 607,98 гривень.
Судом взято до уваги доводи контролюючого органу про те, що податкові накладні, складені позивачем у період з 01.02.2022 по 31.05.2022, були подані на реєстрацію після 15.07.2022 та фактично зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строків, встановлених п. 69.1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПКУ граничного терміну їх реєстрації (на 63, 66, 67 календарних днів, відповідно), а тому наявні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій передбачених п. 120-1 ПКУ (40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування відповідно до кількості календарних днів порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування).
Податкові накладні, складені позивачем у період з 01.06.2022 по 08.02.2023, були подані на реєстрацію та фактично зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строків, встановлених п. 201.10 ПКУ (на 1, 2, 3, 8, 10, 14, 15, 16, 18, 21, 22, 23, 28, 29, 30, 50, 52, 63, 65, 66, 67, 73, 81, 175, 213, 218, 233, 245, 260 календарних днів, відповідно), а тому наявні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій передбачених п. 120-1 ПКУ (10, 20, 30, 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування відповідно до кількості календарних днів порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування), враховуючи що з 27.05.2022 припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПКУ.
Податкові накладні, складені позивачем у період з 08.02.2023 по 26.12.2023, фактично подані на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних в період з 25.07.2023 по 29.01.2024 відповідно, тобто з порушенням строку, визначеного п. 89 підрозділу 2 розділу XX ПКУ (на 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 27, 28, 29, 30, 32, 40, 44, 45, 57, 68, 70, 81, 87, 98, 111, 120, 129, 137, 142, 168 календарних днів, відповідно), а тому наявні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій передбачених п. 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПКУ (2, 5, 10, 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування відповідно до кількості календарних днів порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування).
Колегія суддів врахувала, що порушення мали триваючий і повторюваний характер, платник податків фактично здійснював господарську діяльність протягом усього спірного періоду, що свідчить про наявність у нього можливості належним чином виконувати свій податковий обов’язок, проте з власних суб’єктивних причин цього не зробив. За таких обставин причинно-наслідковий зв’язок між задекларованими форс-мажорними обставинами та неможливістю своєчасної реєстрації податкових накладних не підтверджено, а фактична та реальна неможливість позивача виконати свій податковий обов’язок щодо своєчасної реєстрації податкових накладних з наданих до матеріалів доказів не відстежується.
Таким чином, Другим апеляційним адміністративним судом від 1 травня 2025 року у справі №440/5671/24 відмовлено у задоволенні скарги товариства.
***
Читайте також: Платнику ПДВ нараховано штраф у 655 тис. грн за несвоєчасну реєстрацію ПН під час війни