ВСУ офіційно оприлюднив висновки, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 237 КАС України, за 2010 -- 2011 рр.
Значну увагу у цих висновках приділено справам щодо державного регулювання цін і тарифів.
1. Зокрема, Державна інспекція контролю за цінами на виконання покладених на неї завдань має право ухвалювати рішення про застосування відповідно до законодавства адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів). Причому зазначене рішення не може бути примусово виконане без звернення органів державного контролю за цінами до суду з позовом про примусове стягнення суми економічних санкцій (постанова ВСУ від 07.02.2011 р. у справі №21-70а10).
2. Порядок декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затверджений постановою КМУ від 17.10.2007 р. №1222, не зобов'язує суб'єкта господарювання декларувати зміни оптово-відпускних цін на перелічені у п. 1 цього Порядку продовольчі товари з метою подальшого використання такого товару покупцем, зокрема як сировини для переробки чи готової продукції (постанова ВСУ від 07.02.2011 р. у справі №21-71а10).
3. Оскільки тарифи (прейскуранти) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, затверджені Постановою КМУ від 27.08.2003 р. №1351 «Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), включали ПДВ, то додаткове нарахування такого податку у розмірі 20% на фіксовані тарифи, затверджені цією постановою, є протиправним (постанови ВСУ від 23.05.2011 р. у справі №21-34а11, від 25.06.2011 р. у справі №21-150а11, від 25.06.2011 р. у справі №21-154а11, від 19.12.2011 р. у справі №21-254а11, від 27.12.2010 р. у справі №21-31а10).
4. Нормативно-правові акти, які видаються органами виконавчої влади та які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, підлягають державній реєстрації. При цьому державну реєстрацію нормативно-правових актів Київської міської державної адміністрації, у тому числі щодо зміни тарифів на комунальні послуги, здійснює Київське міське управління юстиції (постанова ВСУ від 28.11.2011 р. у справі №21-246а11).