• Посилання скопійовано

Водії не несуть відповідальності, якщо знаки обмеження руху не відповідають ДСТУ

Постанова КМУ від 18.07.2012 р. №668 «Про внесення змін до Правил дорожнього руху»

Кабмін Постанововою  №668 вніс зміни до Правил дорожнього руху, які стосуються обмеження швидкості руху.

Так, якщо раніше лише при проведенні дорожніх робіт дозволялося обмежувати швидкість руху ділянкою дороги не більше 2 км зі встановленням знаків 3.29 (обмеження швидкості руху 50 км/год.) та 3.31 (зона обмеження швидкості руху 50 км/год.), то тепер ситуація змінилася. По-перше, запроваджено можливість додатково обмежувати швидкість руху постійно або тимчасово.

Так, обмеження дозволеної швидкості руху (дорожні знаки 3.29 та/або 3.31 на жовтому тлі) запроваджуються тимчасово виключно:

а) у місцях виконання дорожніх робіт;

б) у місцях проведення масових або спеціальних заходів;

в) у випадках, пов'язаних зі стихійними (погодними) явищами.

Обмеження дозволеної швидкості руху запроваджуються постійно виключно:

а) на небезпечних ділянках доріг та вулиць (небезпечні повороти, ділянки з обмеженою видимістю, місця звуження дороги тощо);

б) у місцях розміщення наземних нерегульованих пішохідних переходів;

в) у місцях розташування стаціонарних постів Державтоінспекції;

г) на ділянках доріг (вулиць), прилеглих до території дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, дитячих оздоровчих таборів».

По-друге, разом зі знаками обмеження швидкості руху 3.29 та/або 3.31 обов'язково додатково встановлюються відповідні дорожні знаки, які попереджають про характер небезпеки та/або наближення до відповідного об'єкта.

Щодо відповідальності водіїв за перевищення встановлених обмежень швидкості руху, то вони не несуть відповідальності за дорожні знаки обмеження швидкості руху 3.29 та/або 3.31, встановлені:

-- з порушенням визначених цими Правилами вимог щодо їх запровадження;

-- з порушенням вимог національних стандартів (у цьому випадку, очевидно, йдеться про національний стандарт «Знаки Дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» ДСТУ 4100-2002, затверджено та введено в дію наказом Держстандарту України від 3 червня 2002 р. №326);

-- якщо такі знаки залишено після усунення обставин, за яких їх було встановлено.

Водночас від себе додамо, що практика оскарження постанов про притягнення водіїв до адмінвідповідальності у таких випадках свідчить, що на момент, коли стає відомо про порушення національного стандарту, скажімо, щодо розміру знака при його встановленні, він відразу ж змінюється на розмір, що відповідає стандарту. Отже, постає запитання про доказовість того, що під час скоєння правопорушення (чи в цьому випадку -- його фіксації) встановлений дорожній знак відповідав стандарту.

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»