4 жовтня 2022 року у ВРУ зареєстровано законопроєкт №8096 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порушення окремих вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану".
Ним, зокрема, пропонується доповнити чинну редакцію КУпАП новою статтею 210-2 "Порушення вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану". А саме встановити адміністративну відповідальність за порушення:
- комендантської години у вигляді накладення штрафу від 20 до 40 н.м.д.г. (340 - 680 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин;
- спеціального режиму світломаскування під час дії воєнного стану у вигляді попередження або накладення штрафу на громадян від 30 до 50 н.м.д.г. (510 - 850 грн) або громадські роботи на строк від 30 до 40 годин і на посадових осіб - від 50 до 100 н.м.д.г. (850 - 1700 грн) або виправні роботи на строк до 6 місяців.
Вищезазначені дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 50 до 100 н.м.д.г. (850 - 1700 грн) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин та на посадових осіб - від 100 до 200 н.м.д.г. (1700 - 3400 грн) або виправні роботи на строк від шести місяців до одного року.
Крім того,змінами до статей 221 та 222 КУпАП визначаються суб'єкти складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 210-2 КУпАП (органи Національної поліції) та суб’єкти винесення постанов щодо притягнення винних осіб за правопорушення, передбачені статтею 210-2 КУпАП до адміністративного стягнення у вигляді громадських та/або виправних робіт (районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді)).
Змінами до статті 262 КУпАП надаються повноваження поліцейським здійснювати адміністративне затримання у випадку порушення громадянами комендантської години та застосовувати до них заходи забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення. При цьому змінами до статті 263 КУпАП визначаються терміни такого затримання (на строк до трьох годин для складення протоколу, а в необхідних випадках для встановлення особи та/або з’ясування обставин правопорушення - до трьох діб).
Також пропонується доповнити чинну редакцію ККУ новою статтею 113-1 "Умисне порушення спеціального режиму світломаскування під час дії воєнного стану, що призвело до загибелі людей або інших тяжких наслідків". Нею буде встановлено кримінальну відповідальність за умисне порушення спеціального режиму світломаскування під час дії воєнного стану, що призвело до загибелі людей або інших тяжких наслідків, у вигляді позбавлення волі на строк від 10 до 15 років з конфіскацією майна або без такої (частина перша статті), а за вчинення тих самих дій, особою, яка є представником влади або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, передбачити відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк 15 років або довічним позбавленням волі, з конфіскацію майна.тимчасово, на час дії правового режиму
У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.