• Посилання скопійовано

Підкориговано Порядок надіслання податкових повідомлень-рішень

Мінфін вніс зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків

Підкориговано Порядок надіслання податкових повідомлень-рішень

Зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків внесено наказом Мінфіну 21.07.2017  р. №658 (зареєстрований в Мін'юсті 18.08.2017 р.).

 

Порядок складання контролюючими органами ППР

Уточнено, що контролюючий орган визначає суму нарахування (зменшення) грошових, податкових зобов’язань, зменшення (збільшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ та/або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ, що передбачені ПКУ або іншим законодавством, і складає податкове повідомлення-рішення.

Окрім того, зазначено, що податкове повідомлення-рішення за формами:

  • "Р"  - складається у разі виявлення за результатами перевірок завищення або заниження податкових зобов'язань платника податків та за наслідками таких перевірок, передбачених ПКУ, штрафних (фінансових) санкцій, пов’язаних з таким заниженням (завищенням) податкових зобов’язань (крім грошових зобов’язань та/або штрафних (фінансових) санкцій, визначених іншими формами податкових повідомлень-рішень);
  • "ПН - складається у разі виявлення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкових накладних, передбачених п. 201.1 ПКУ та/або необхідності складання та реєстрації в ЄРПН ПН/РК до неї у випадках, передбачених ПКУ.

Податкове повідомлення-рішення у разі встановлення порушень вимог законодавства з питань державної митної справи складається контролюючим органом.

При складанні ППР йому присвоюється номер, який вноситься до реєстру та складається з:

  • порядкового номера у межах підрозділу, який склав податкове повідомлення-рішення, - перші 7 цифр номера;
  • номера підрозділу, який склав ППР, - наступні 4 цифри номера;
  • номера контролюючого органу - наступні 4 цифри номера (додатково для податкового повідомлення-рішення за формою "Ф").

До ППР додається розрахунок податкового зобов’язання (за наявності).

 

Порядок надіслання (вручення) контролюючим органом ППР платникам податків

Структурний підрозділ контролюючого органу, який склав ППР відповідно до ПКУ, роздруковує його у двох примірниках (ППРза формою «Ф» - в одному примірнику) та після погодження з підрозділами правової роботи передає на підпис керівнику (виконуючому його обов’язки, його заступнику або уповноваженій особі) контролюючого органу.

При складанні у передбачених ПКУ випадках податкових повідомлень-рішень в електронній формі необхідно дотримуватись вимог Законів "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронний цифровий підпис".

Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим:

  • платнику податків (крім фізосіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ;
  • фізособі - якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи рекомендованим листом з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному п. 42.4 ПКУ.

Дата надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення проставляється, зокрема, працівником структурного підрозділу або відповідальною особою, визначеною керівником (виконуючим його обов’язки, його заступником або уповноваженою особою) для виконання таких функцій, - у разі надіслання документа в електронній формі відповідно до п. 42.4 ПКУ (починаючи з першого числа місяця, що настає за місяцем впровадження у роботу відповідного програмного забезпечення). При цьому квитанція про доставку в текстовому форматі, що свідчить про дату та час доставки документа платнику податків, прикріплюється до примірника ППР, який залишився в контролюючому органі (у разі направлення ППР форми "Ф" - до корінця податкового повідомлення-рішення).

Якщо контролюючим органом не отримано квитанції про доставку ППР, направленого засобами електронного зв’язку, вживатимуться заходи, передбачені п. 42.4 ПКУ.

 

Порядок відкликання податкових повідомлень-рішень

Уточнено, що ППР вважається відкликаним, якщо:

1) контролюючий орган скасовує раніше прийняте ППР;

2) контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов’язання, суму зменшення (збільшення) податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або  зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ та/або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства, що зазначені у раніше прийнятому ППР;

3) рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується ППР контролюючого органу;

4) рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов’язання, сума зменшення (збільшення) податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ та/або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства, що визначені у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу.

У випадках, визначених пунктами 2 і 4, ППР  вважається відкликаним з дня отримання платником податків податкового повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов’язання, суму зменшення (збільшення) податкових зобов’язань та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ та/або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, в тому числі за порушення норм іншого законодавства.

 

Окрім вищезазначених змін, у новій редакцій також викладено додатки 1-14 до Порядку.  Додатки 15, 16 після слів "зменшення (збільшення)" доповнено словами "суми податкових зобов’язань та/або податкового кредиту та/або зменшення".

Наказ №658 набере чинності через 10 днів з дня, що настає за днем його офіційного опублікування.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Міністерство фінансів України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 503
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460