• Посилання скопійовано

ДРС проти посиленного контролю за використанням РРО «єдинниками»

ДРС виступила категорично проти підтримки законопроекту, який передбачає звуження застосування спрощеної системи оподаткування для мікробізнесу

ДРС проти посиленного контролю за використанням РРО «єдинниками»

22 березня Голова ДРС Ксенія Ляпіна взяла участь у засіданні Урядового комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності. Під час засідання, зокрема, розглядалося питання щодо законопроекту №7142 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг».

 

Які зміни пропонувалися цим законопроектом?

Нагадаємо, що цим проектом Закону, зокрема, передбачалося запровадження:

  • обов’язкової ідентифікації в ПН госпсуб’єкта – покупця (отримувача) товарів/послуг, який не є платником ПДВ, з метою надання можливості відстеження руху товарів до конкретного суб’єкта господарювання та повноти сплати податку постачальниками-платниками ПДВ.;

Усе про фізосіб-підприємців
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись,як це виглядає?

  • обов’язку наявності первинних документів на придбання товарів та ведення їх спрощеного обліку тільки тими суб’єктами спрощеної системи оподаткування 2 та 3 групи, які не звільнені від обов’язку застосування РРО;
  • положення про те, що не можуть бути суб’єктами спрощеної системи оподаткування ФОП та юрособи, які здійснюють оптову торгівлю ювелірними чи побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, лікарськими засобами (крім зазначених товарів власного виробництва) та технічно складними побутовими товарами, які підлягають гарантійному ремонту;
  • обов’язку внесення до реєстру платників ЄП інформації про наявність чи відсутність власного виробництва вищевказаних товарів;
  • обов’язку застосування РРО, отримання первинних документів на придбані товари та здійснення їх спрощеного обліку за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, виключно для тих фізичних осіб-підприємців, які здебільшого використовуються з метою легалізації тіньового обігу технічно складних побутових товарів, ювелірних виробів високого цінового сегменту, лікарських засобів та підакцизних товарів; 
  • запровадження єдиного порядку оприбуткування отриманих товарів, встановлення єдиної форми обліку отриманих товарів (в Книзі обліку доходів та витрат) для суб’єктів спрощеної системи оподаткування, не звільнених від обов’язку застосування реєстраторів розрахункових операцій;
  • підвищення відповідальності за порушення законодавства про застосування РРО вдвічі та запровадження мінімального обсягу відповідальності без прив’язки до вартості товарів. 

Більше про цей законопроект ми розповідали тут>>

 

Позиція Держрегуляторної служби

Держрегуляторна служба закликає не підтримувати цей законопроект. Чому?

 

По-перше, зі слів ДРСУ, законопроект №7142 передбачає не тільки розширення сфери обо’язкового застосування РРО, ведення обліку товарних запасів і запровадження нових штрафних санкцій для підприємців, а й передбачає фактичне скасування права на спрощену систему оподаткування для деяких видів господарської діяльності.

 

По-друге, було проведено аналіз регуляторного впливу цього законопроекту на мікробізнес. Висновки не втішні: втілення цих норм у запропонованій депутатами формі буде коштувати мікробізнесу України 14,9 млрд гривень.

«Це колосальна сума для такого виду підприємців. Отже, кількість легального мікробізнесу може суттєво скоротитися, впаде обсяг легального товарообігу, також це призведе до підвищення цін» - наголошують в ДРСУ.

Головні витрати для мікробізнесу відповідно до цього законопроекту полягають у введенні тотального обліку витрат на підставі документів, які сьогодні не ведуться суб’єктами господарювання, що користуються спрощеною системою оподаткування.

«Ці документи жодним чином не впливають на обсяг сплачених ними податків. Бо спрощена система оподаткування базується на тому, що не потребує бухгалтерського обліку у такому обсязі як загальна. Саме так економлять кошти спрощенці. Саме тому вони можуть розвиватися та не залежати від фіскальних органів, тобто не бояться фіскальних перевірок».

Найбільш негативно цей законопроект впливатиме на такі сфери, як торгівля, громадське харчування і послуги.

 

По-третє, реалізація законопроекту призведе до втрат місцевих бюджетів, оскільки єдиний податок наповнює місцеві бюджети. А також до соціальної напруги. «Бізнес, витіснений таким чином у тіньову сферу чинитиме супротив, що порушуватиме стабільність у країні».

 

По-четверте, твердження розробника про те, що впровадження РРО можна буде зробити ведення бізнесу більш прозорим, не зовсім правильне.

Адже, як пояснюють в ДРСУ, малий бізнес і так прозорий, бо обсяг товарів, який реалізує представник мікробізнесу є фізично обмеженим і вартість такого товару не перевищує цінових показників. Малому бізнесу пропонується встановити фіскальний інструмент, який, навіть за визначенням міжнародних експертів, може бути ефективним тільки тоді, коли РРО стануть частиною комплексної стратегії покращення адміністрування ведення бізнесу, що чітко визначає ризики для різних типів платників податків і передбачає впровадження комплексу заходів щодо зниження цих ризиків.

 «Чергові спроби зобов’язати малий бізнес застосовувати РРО призведуть до зайвих суттєвих витрат малих підприємців і не призведуть до легалізації. Яскравий приклад – ринок алкогольної продукції, на якому тінізація становить до 50-60%, але всюди застосовується РРО, обмеження по метражу, складна і докладна звітність. Висновок може бути тільки один – спрощену систему треба зберегти  та продовжити реформу загальної системи оподаткування у напрямку її спрощення», – зазначила Ксенія Ляпіна.

ДРС наполягає, що такі витрати, які може понести малий бізнес у випадку прийняття такого законопроекту, надзвичайно великі та залишається прихильником тієї позиції, що збільшення фіскального навантаження на суб’єктів підприємницького середовища, в тому числі за рахунок механізму розширення сфер застосування РРО, ніяким чином не може використовуватися в якості боротьби з фактом реалізації неврахованої та/або контрабандної продукції.

Отже, підтримку запропонованого проекту №7142 вважає недоцільною.

 

Додаткові матеріали:

На підставі: Державна регуляторна служба України

Рубрика: Спрощена система/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»